Název:
Statistická analýza hodnocení reklamy spotřebiteli
Autoři:
Doleželová, Petra Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce pojednává o reklamě jako o jednom z nejdůležitějších prostředků marketingové komunikace se spotřebiteli a její úloze v současném světě. Nejdříve jsou v literární rešerši vymezena teoretická východiska tématiky zabývající se marketingovou komunikací, reklamou jako takovou a vzájemnou interakcí reklamy a spotřebitele. Empirická část práce vychází z marketingového výzkumu prováděného reklamní agenturou Focus CZ Marketing and IT Research, s.r.o. na území Jihomoravského kraje, který reflektuje hodnocení, názory a postoje spotřebitelů v této lokalitě vůči reklamě. Ty jsou zpracovávány prostřednictvím statistických metod a interpretovány pomocí žebříčků úspěšnosti reklam a uváděny do souvislostí skrze statistickou analýzu závislostí.The thesis is about advertising process taken as the most important part of all market communication i.e. the communication of an advertiser with consumers and its predominant role in the contemporary market world as a whole. First, in the course of literature sources search the theoretical background topics dealing with market communication, the process of advertising itself and, finally, the interaction between advertisement product and consumer are defined. The empirical part is based on the marketing data search carried out by Focus CZ Marketing and IT Research Ltd. advertising agency operating in the South Moravian region, which best reflects the evaluations, opinions and attitudes of consumers regarding specifically the advertising methods. The results are then processed statistically and interpreted using the results of advertisement success polls and put it into functional correlation with general statistical analysis.
Klíčová slova:
hodnocení; marketingová komunikace; marketingový výzkum; reklama; spotřebitel; statistická analýza