Název:
Modulární webové rozhraní pro PBX Asterisk
Překlad názvu:
Modular web interface for Asterisk PBX
Autoři:
Moučka, Martin ; Rášo, Ondřej (oponent) ; Krajsa, Ondřej (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Tato bakalářská práce se zabývá rozdíly mezi přístupy ke konfiguraci pobočkové ústředny Asterisk PBX a návrhem vlastního modulárního rozhraní. Toto modulární rozhraní má za cíl usnadnit konfiguraci ústředny a pomocí modulů umožnit jeho další rozšiřování o nové funkce. Nad rámec konfigurace ústředny je v práci obsažena tzv. samoobluha, která umožňuje uživateli linky prohlížení své historie hovorů a vedení vlastní knihy kontaktů. Součástí práce jsou také dva moduly použitelné zejména v prostředích linek technické podpory a callcenter. Tyto moduly rozšiřují funkce ústředny o interaktivní hlasové menu, volací automat a správu front. Rozhraní je přizpůsobené Asterisku ve verzi 13, tato nejnovější verze patří zároveň k verzím s prodlouženou podporou. Aplikace je zabezpe- čena pomocí přidělování uživatelských účtů s přiřazenou rolí, kterou si uživatel může přizpůsobit výběrem konkrétních práv.
This bachelor thesis is dealing with various ways of configuring Asterisk PBX and creating a modular web interface. This interface’s goal is to simplify the configuration of PBX and allow expanding its functions by adding new modules. Apart from a simple configuration, interface contains a self care zone where user can check his call history and keep his own phone book. As part of this work, there are two modules especially useful in environment of technical support and call centers. Those modules provide an opportunity to create interactive voice response menu, calling automat and queues management. Interface depends on Asterisk in version 13 which is the newest version with long term support. The application is secured by user account management with role assigning. The role can be modified by permitting only specified actions.
Klíčová slova:
Asterisk; Dialplan; IAX; IVR; PBX; SIP; VoIP; Asterisk; Dialplan; IAX; IVR; PBX; SIP; VoIP
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/41345