Název:
Nástroj pro výpočet světelných map
Překlad názvu:
Lightmap Generation Tool
Autoři:
Růžička, Tomáš ; Pečiva, Jan (oponent) ; Polok, Lukáš (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Bakalářská práce se zabývá návrhem a implementací nástroje pro výpočet světelných map. Cílem práce je popsat a demonstrovat všechny kroky, které jsou nutné při tvorbě světelných map, zejména proces rozbalování geometrie trojrozměrných objektů pro získání mapování a následný výpočet stínování pomocí metody sledování paprsků. Části návrhu a implementace aplikace se zaměřují na popis scény a použitý zobrazovací engine. Práci uzavírá několik experimentů, které jsou doloženy obrázky a shrnutí práce s námětem pro další vývoj.
This bachelor's thesis deals the design and implementation of a Lightmap Generation Tool. The aim of this thesis is to describe and demonstrate all steps which are necessary for lightmap creation, specifically unwrapping 3D object geometry process and consequently shading it by the ray-tracing method. The scene system and the used engine are also described in this thesis. This work is concluded by a several experiments, along with image documentation, followed by the possibilities of the future work.
Klíčová slova:
engine; globální iluminace; GLSL; nepřímé nasvícení; OpenGL; picking; počítačová grafika; rozbalování polygonálních objektů; sledování paprsků; světelná mapa; texturový atlas; zobrazování; computer graphics; engine; global illumination; GLSL; indirect lighting; lightmap; OpenGL; picking; polygon object unwrapping; ray tracing; rendering; texture atlas
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/56644