Název:
Rekonstrukce 3D modelu obličeje pomocí zařízení Kinect
Překlad názvu:
Creating a 3D Face Model Using Kinect Device
Autoři:
Nesvadba, Tomáš ; Malinka, Kamil (oponent) ; Mráček, Štěpán (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Cílem této bakalářské práce je navrhnout způsob pro zvýšení rozlišení 3D modelů obličeje pořízených senzorem Kinect a toto řešení implementovat. V práci jsou popsány metody snímání 3D modelů,senzor Kinect a jeho vlastnosti v porovnání s kvalitními 3D skenery. Hlavní částí práce je popis statistického modelu založeného na PCA analýze a jeho využití při návrhu aplikace. V závěru je provedeno testování s různými vstupy a zhodnocení dosažených výsledků implementovaného programu.
The main aim of this bachelor's thesis is to suggest a method for increasing the resolution of 3D face models captured by Kinect. The document describes different methods of capturing 3D models and compares the Kinect sensor with more acurate scanners. The main part of this document is dedicated to statistic model based on the PCA and its usage in the project. The last section of the paper describes testing of various models and discuss the results and another options of aplication.
Klíčová slova:
Analýza hlavních komponent; Java; Java 3D; Kinect; OpenCV; rekonstrukce obličeje; strukturované světlo; tvarovatelný model tváře; face reconstruction; Java; Java 3D; Kinect; morphable face modeler; OpenCV; Principal Components Analysis; structured light
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/56614