Název:
Reversi
Překlad názvu:
Reversi
Autoři:
Labaj, Tomáš ; Jurka, Pavel (oponent) ; Rozman, Jaroslav (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2007
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Tato práce se věnuje umělé inteligenci, resp. použití umělé inteligence na deskové hře Reversi. Ta je nejlépe realizovatelná pomocí metody minimax. Aby nedocházelo k zbytečnému prohledávání stavového prostoru, je vhodné zavést omezení v podobě prořezávání Alfa-beta. Obě metody jsou zde popsány a vysvětleny. Další část je věnována strojovému učení, tedy tomu, jak může počítač vylepšit svůj tah, když byl minule neúspěšný.
In this bachelor thesis present the problematic of an Artificial Intelligence and its usage for the board game Reversi is described. The best solution for this type of application is "minimax" method. To avoid redundant seeking through status field it is better to use some kind of limitations, e. c. Alpha-Beta method. Both methods are also described in this thesis. Second part is focused on self- learning computer algorithms (the ways how computer can improve his turn after unsuccessful one).
Klíčová slova:
.NET; Alfa-beta prořezávání; C++; hry; Minimax; ohodnocení; Othello; Reversi; strojové učení; UI; Umělá inteligence; .NET; AI; Alpha-beta pruning; Artificial Intelligence; C++; games; machine learning; MiniMax; Othello; Reversi; valuation
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/56310