Název:
Řešení hry Sokoban pomocí genetických algoritmů
Překlad názvu:
Investigation of Sokoban Game Using Genetic Algorithms
Autoři:
Nezvalová, Leona ; Vašíček, Zdeněk (oponent) ; Minařík, Miloš (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Tato práce se zabývá tvorbou automatického řešení hry Sokoban s využitím gentických algoritmů. Důraz je kladen především na reprezentaci chromozomu, která pomáhá řešit hlavní problémy hry - velikost stavového prostoru a prezence uváznutí. Na tyto problémy je také zaměřena speciální operace křížení a fitness ohodnocující funkce. Vedlejším cílem je optimalizace nalezeného řešení pomocí optimalizační funkce i samotné evoluce.
This work proposes an automatic Sokoban solver based on genetic algorithms. Emphasis is placed on the chromosome representation, that helps to deal with main problems related to automatic solving - size of a state space and presence of deadlocks. These problems are also addressed by specialized crossover operation and fitness function. The secondary objective is to optimize the solution using the optimization function and evolution itself.
Klíčová slova:
automatické řešení; evoluce; Genetické algoritmy; IDA*; Sokoban; automatic solver; evolution; Genetic algorithms; IDA*; Sokoban
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/52917