Název:
Zvýšení účinnosti sacího kanálu zážehového motoru
Překlad názvu:
Increasing Efficiency of Intake Port for SI Engine
Autoři:
Herka, Miroslav ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstrakt: [cze][eng]
Práce popisuje konstrukční řešení sacích kanálů soudobých spalovacích motorů, jejich základní vlastnosti a jednotlivé typy proudění. Práce je zaměřena na experimentálním měření reálného sacího kanálu motoru Husaberg, jehož výsledky jsou porovnány s výsledky počítačové simulace v systému CFD. Dále popisuje tvorbu 3D parametrického modelu v systému Pro/ENGINNEER na základě reálné geometrie získané systémem ATOS. Na konci práce je porovnání výsledků počítačové simulace původní geometrie kanálu s původními ventily s různými změnami variant tvarů ventilů.
The thesis describes design solutions the inlet port of the modern combustion engine. The thesis describes basic properties of the inlet port and the types of flow. It is focused the experimental measure of the real inlet port engine Husaberg. The results of the experimental measure are compared with results of the simulation in software CFD. Moreover, it describes creation of 3D parametric model in software Pro/Engineer based on the real geometry exquired from software ATOS. At the end of the work are compared with results of the simulation origin geometry inlet port with origin inlet valve with different changes shapes of valve.
Klíčová slova:
CFD; proudění; sací kanál; sací trakt; sací ventil; CFD; flow; inlet mangold; inlet port; inlet valve
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/4712