Original title:
Klady a nedostatky alternativních multimédií (AMM) pří výuce biologie studentů pedagogické fakulty
Translated title:
Benefits and problems of the use of alternative multimedia (AMM) for teaching biology of students at the Faculty of Pedagogy
Authors:
Mareš, Vladislav ; Hajer, J. Document type: Papers Conference/Event: Alternativy 2001. Mezinárodní symposium o propagaci konceptu 3R v souvislosti s pokusy na zvířatech na Slovensku, ve Slovinsku a v České republice., Praha (CZ), 2001-06-04 / 2001-06-05
Year:
2001
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Práce uvádí zkušenosti autorů a alternativními modely (AMM) ve výuce studentů biologie na PF UJEP v Ústí nad Labem. AMM jsou používány v 11 kurzech, týkajících se biologie buňky, anatomie, fyziologie a histologie živočichů. Hlavním přínosem je zvýšení etiky výuky, přizpůsobení se nové legislativě pro práci s laboratorními zvířaty a nebezpečnými chemickými látkami, ná hrada chybějících drahých laboratorních přístrojů pro sledování funkcí buněk, orgánů i celého živočišného organismu "v reálu" a možnost demonstrovat studentům u nás se nevyskytující živočišné druhy, jejich životní prostředí a funkčních projevy. Některé modely umožňují rovněž aktivnější zapojení studentů do praktického procvičování daných témat. Diskutovány jsou nedostatky a limity použití AMM.The paper reviews authors´ experience with the use of alternative multimedia (AMM) in teaching biology at the Faculty of Pedagogy, University of J.E. Purkinje in Usti nad Labem, Czech Republic. They include computer simulations, videtotapes , tissue cultures, protozoa and some invertebrates. Besides protection of animals, AMM enable us to demonstrate not available laboratory instruments, rare animals species in their habitats, etc. Some computer programs force students to a more active study of some topics of cell biology and physiology. The limitations in the use of AMM are discussed.
Keywords:
alternative models; zoology Project no.: H085/97, F4037/97, F1578/99, 65/2001, 58/1999C, 206019-2 Funding provider: GA MŠk, GA MŠk, GA MŠk, GA MŠk, GA UK, GA 1LF UK Host item entry: Alternativy 2001, ISBN 80-238-8099-3
Institution: Institute of Physiology AS ČR
(web)
Document availability information: Fulltext is available at the institute of the Academy of Sciences. Original record: http://hdl.handle.net/11104/0039954