Název:
Marketingový průzkum v systému IMS
Překlad názvu:
Marketing Survey in IMS Subsystem
Autoři:
Karas, Filip ; Burget, Radim (oponent) ; Číka, Petr (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2009
Jazyk:
slo
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií
Abstrakt: [slo][eng]
Diplomová práce pojednává o návrhu aplikace pro marketingový průzkum za pomoci vývojového prostředí od firmy Ericsson s využití služeb IMS a SIP. Práce rozebírá možnosti použitého programovacího jazyka Java, PHP, databázového systému MySQL, jazyka XML a zpráv SIP. Hlavní náplní práce bylo vytvoření dvojice aplikací server - klient, zabývajících se marketingovým průzkumem, tj. odesílání dotazníků klientům na mobilní zařízení a jejich zpětné přijetí serverem, který umožňuje vytvoření statistik ze získaných dat. Ankety není nutné přijímat všechny, je možné vybrat kategorii, nebo i více kategorií a nechat si zasílat jen označené ankety. Výsledky ankety se zobrazí v přehledné tabulce v konzolovém okně serveru. Pro ukládání databáze anket byl použit jazyk XML. Použité technologie a metody jsou v práci podrobně popsány. Součástí práce je i modul pro vytváření databáze otázek, který je vytvořen v programovacím jazyku PHP. Jako databázový server je použito MySQL. Výstupem aplikace je XML soubor, který je možné použít jako vstup IMS serveru. Výsledky práce jsou demonstrovány obrázky vytvořených během testování aplikace.
This master's thesis describes suggestion of an application designed for marketing research utilizing development environment of Ericsson company using services IMS and SIP. The essay examines the options offered by programming languages Java, PHP, of the database system MySQL, language XML and SIP messages. A creation of a server - client pair of applications used for marketing research was the main focus of this paper was. These applications can be used for distribution of questionnaires and their subsequent collection by the server, which allows for an output of statistics based on the acquired data. It is not necessary to work with all the applications, it is possible to filter based on one or more categories and only have the selected questionnaires sent. The questionnaire results will be shown in a form of straightforward table in the server’s console window. The XML language has been selected for the storing the questionnaires. All technologies and methods used are described within the essay. An integral part of the module is also the creation of a database of questions, which has been created in the PHP programming language. MySQL has been used as a database server. The application output is an XML file, which can be used as an input for an IMS server. The results of this thesis are demonstrated using screenshots taken during the application testing.
Klíčová slova:
IMS; marketing survey; questionnaire; SIP
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/11134