Název:
Softwarová podpora pro řízení jakosti ve stavebnictví
Překlad názvu:
Software support for quality management in civil engineering
Autoři:
Kala, Jakub ; Gajdošík, Jiří (oponent) ; Tichý, Zdeněk (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební
Abstrakt: [cze][eng]
Cílem této bakalářské práce je zmapovat softwarovou podporu pro řízení jakosti (management kvality) ve stavebnictví. Systém managementu kvality je definován a stanoven v základní kriteriální normě řady 9001, na mezinárodní úrovni označené EN ISO 9001, v České republice označené ČSN EN ISO 9001. Ostatní normy kvality ISO např. řady 9000, 9004, nebo související normy řady 19011 nejsou předmětem zájmu této bakalářské práce. Norma ISO 9001 (dále také norma) specifikuje požadavky na systém managementu kvality s cílem orientace na zákazníka - prokázat, že poskytuje produkty dle jeho požadavků, že je schopná reagovat na požadavky zákazníka i v průběhu výrobního procesu za předpokladu splnění všech podmínek vyplývajících ze zákonů, vyhlášek, předpisů, norem, pracovních a technologických postupů apod. Cílem celého procesu je spokojenost zákazníka respektive zvyšování spokojenosti zákazníka. V práci je popsána kvalita, norma jako základní předpis kvality, softwarová podpora pro management kvality, je zmapováno užití CAQ v praxi.
Focus of this bachelor’s thesis is mapping software support for quality management in civil engineering. System of quality management is defined and established in basic criterion norm of series 9001, on international level labeled EN ISO 9001, in Czech Republic labeled ČSN EN ISO 9001. Other ISO quality norms, for example 9000, 9004 or related norm of series 19011 are not subject of this bachelor’s thesis. Norm ISO 9001 (further norm) specifies requirements of customer oriented system of quality management – to prove, that it provides products according to customer’s demands and that it’s capable of reacting to customer’s demands during process of production, assuming that all conditions dictated by law, regulations, norms, operating and technological procedures and so on, have been met. Objective of the whole procedure is assuring and increasing customer’s satisfaction. In this thesis quality, norm as a basic prescription of quality and software support of quality management are described, also usage of CAQ in practice is mapped.
Klíčová slova:
Norma ISO; počítačová podpora normy ISO; software počítačové podpory managementu kvality (CAQ).; systém managementu kvality; ISO norm; quality management system; software of computer support of quality management (CAQ); software support of ISO norm
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/29036