Název:
Využití neurovědy v marketingu s přihlédnutím k etice
Překlad názvu:
Application of neuroscience in the field of marketing in relation to ethics
Autoři:
Smetanová, Alžběta ; Sigmund, Tomáš (vedoucí práce) ; Vacura, Miroslav (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce Využití neurovědy v marketingu s přihlédnutím k etice se zabývá aktuálním tématem neuromarketingu a jeho etických aspektů. Nejprve vymezuje neurovědu jako disciplínu, na jejímž základě se neuromarketing konstituuje, a poté definuje pojem neuromarketingu včetně jeho stručné historie. Následně práce obsáhle pojednává o praxi využití poznatků neurovědy pro komerční účely, počínaje základními principy neuromarketingu a relevancí tohoto relativně nového oboru konče. Reflektujíce rozdílnost názorů na skutečný přínos neuromarketingu následně diskutuje problematiku komunikace neuromarketingových metod na trhu a poté se blíže věnuje potenciálně neetickým oblastem v praxi neuromarketingu. Na závěr práce detailně rozebírá s ním spjatou otázku manipulace optikou tří různých směrů praktické filosofie; utilitarismu, deontologie a etiky odpovědnosti.The bachelor thesis Application of neuroscience in the field of marketing in relation to ethics focuses on a current topic of neuromarketing and its ethical aspects. Firstly, it describes neuroscience as a discipline which lays the foundation for neuromarketing. Consequently, it defines the term neuromarketing and briefly summarizes its history. The thesis continues with a thorough examination of practical use of findings of neuroscience for commercial purposes, ranging from basic principles of neuromarketing to a relevance of this relatively new discipline. While reflecting diversity of opinions on the actual contribution of neuromarketing, the thesis proceeds with a discussion of the issue of communicating neuromarketing methods on a business-to-business market and then pays close attention to potentially unethical areas in the practice of neuromarketing. In its final part, the thesis debates a question of manipulation through the lens of three different approches to moral philosophy, namely utilitarianism, deontology and the ethics of responsibility.
Klíčová slova:
deontologie; etika; etika odpovědnosti; etika povinnosti; marketing; neuroetika; neuromarketing; neurověda; utilitarismus; deontology; ethics; ethics of duty; ethics of responsibility; marketing; neuroethics; neuromarketing; neuroscience; utilitarianism
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/50533