Název:
Branding a jeho význam pro primární a sekundární trh s uměním v České republice.
Překlad názvu:
Branding and its importance to primary and secondary art market in the Czech Republic
Autoři:
Ludvíková, Daniela ; Janištinová, Anna (vedoucí práce) ; Dianová, Markéta (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce identifikuje a analyzuje aspekty a specifika tvorby značky umělce v uměleckém sféře. Tato specifika jsou poměrně odlišná od tvorby značky v korporátním světě. První část práce vymezuje teoretické základy brandingu a marketingové komunikace s důrazem na ty aspekty, které jsou duležité ve vztahu k trhu s uměním. Teoretické vymezení v kombinaci s výsledky z kvalitativního výzkumu, který byl proveden s předními současnými umělci a zástupci předních českých galeriích, pomáhá nastínit nejdůležitější faktory ovlivňující proces tvorby značky umělce. Praktická část je zaměřená zejména na ty brandingové faktory, které mají významný dopad na hodnotu a cenu uměleckých děl. V poslední části diplomové práce jsou představeni současní umělci, kteří si dokázali vybudovat silnou značku.This masters thesis identifies and analyzes the aspects and specifics of branding of an artist in the art industry, which is relatively different from the branding which we know from the corporate world. The first section defines the theoretical background of the branding and marketing communication with focus on those aspects that are relative to an art and its market specifics. Theoretical definition in combination with the outcome of qualitative research, which was conducted with outperforming contemporary artists and representatives of leading galleries in Czech Republic, helps to outline the most important factors and subjects influencing the artists brand creation process which is described in the practical part of this masters thesis. Besides the quality of the piece of art itself, the aspect of the strong brand is unquestionably increasing the value of artists production. Therefore, this chapter investigates those factors and subjects that have remarkable impact on the value of the artists pieces of art. The last section of this paper gives local and international best examples of contemporary artists with strong brand.
Klíčová slova:
Brand; Cena; Hodnota; Současný umělec; Trh s uměním; Tvorba značky; Značka; Art Industry; Art Market; Brand; Branding; Contemporary Artist; Price; Value
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/51112