Název:
Sociálne média ako prostriedok náboru zamestnancov
Překlad názvu:
Social Media as Means of Employee Recruitment
Autoři:
Prokopičová, Eva ; Böhmová, Lucie (vedoucí práce) ; Sova, Martin (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2015
Jazyk:
slo
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [slo][cze][eng] Bakalárska práca je zameraná na využívanie sociálnych sietí pri nábore zamestnancov HR pracovníkmi a ich využívaním študentami k hľadaniu práce. Teoretická časť obsahuje stručný popis personalistiky a sociálnych médií. V popise sú charakterizované sociálne siete vo všeobecnosti a sociálne siete Facebook, Twitter, LinkedIn sú konkretizované. Praktická časť je venovaná analýze dát získaných z dotazníka pre HR pracovníkov a dotazníka pre študentov. Cieľom práce je zhodnotiť názor HR pracovníkov na využívanie sociálnych sietí k náboru zamestnancov a ich skúsenosti s týmto spôsobom náboru. Rovnako zhodnotí aj názor študentov na využívanie sociálnych sietí k hľadaniu práce a ich skúsenosti. Z praktickej časti je vytvorený záver, ktorý predstavuje zhrnutie celej bakalárskej práce. Zámerom práce je zistiť či spôsob náboru zamestnancov prostredníctvom sociálnych sietí môže nahradiť už osvedčené spôsoby náboru alebo ide len o súčasný trend spoločnosti. Podľa výsledkov prieskumu u HR pracovníkov a študentov je tento spôsob náboru veľmi obľúbený a preferovaný. Práve naopak, je predpoklad, že tento spôsob náboru bude v budúcnosti ešte viac využívaný.Bakalářská práce je zaměřená na využívání sociálních sítí k náboru zaměstnanců HR pracovníky a jejich využíváním studenty k hledání práce. Teoretická část obsahuje stručnou definici personalistiky, sociálních médií a sociálních sítí. Podrobněji jsou charakterizovány sociální sítě Facebook, Twitter, a LinkedIn. Praktická část je věnována analýze dat získaných z dotazníků pro HR pracovníky a dotazníků pro studenty. Cílem práce je zhodnotit názor HR pracovníků na využívání sociálních sítí k náboru zaměstnanců a jejich zkušeností s tímto způsobem náboru. Rovněž hodnotí i názor a zkušenosti studentů s využíváním sociálních sítí k hledání práce. Z praktické části je vyvozen závěr, který představuje shrnutí celé bakalářské práce. Záměrem práce je zjistit, zda způsob náboru zaměstnanců prostřednictvím sociálních sítí může nahradit již osvědčené způsoby nebo se jedná pouze o současný trend společnosti. Podle výsledků průzkumu u HR pracovníků a studentů je tento způsob náboru velmi oblíbený a preferovaný. Do budoucna je predikováno, že tento způsob náboru bude ještě více využíván.This bachelor's thesis tackles the issue of utilizing social networks when recruiting new employees by HR workers and the use of social networks by students when pursuing new employment opportunities. The theoretical portion of the thesis contains a brief description of personnel management and social media. There one can find the description of social networks as a whole as well as descriptions of Facebook, Twitter and LinkedIn. The practical portion is dedicated towards an analysis of data gathered from questionnaires answered by HR workers and students. The goal of the paper is to evaluate HR workers' stance on social networks as a tool used for recruiting new employees and their experiences with this method of recruitment. It also assesses students' opinion on using social networks when pursuing job opportunities and their experiences when doing so. The practical portion contains a conclusion, which summarizes the whole thesis. The goal of this thesis is to find out whether employee recruitment via social networks can replace established methods of recruitment or whether it is merely a trend of today's society. According to the results of the surveys, this method is very preferred by students and HR workers alike. The expectation going towards the future is opposite, social networks as a tool used for employee recruitment will be used more and more.
Klíčová slova:
Facebook; HR pracovníci; LinkedIn; nábor zaměstnanců; sociální sítě; employee recruitment; Facebook; HR workers; LinkedIn; social networks
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/49765