Home > Academic theses (ETDs) > Bachelor's theses > Vedení účetnictví o financování volební kampaně dle zákona o přímé volbě prezidenta s důrazem na výklad základních účetních pojmů v kontextu tohoto zákona
Original title:
Vedení účetnictví o financování volební kampaně dle zákona o přímé volbě prezidenta s důrazem na výklad základních účetních pojmů v kontextu tohoto zákona
Translated title:
Accounting for financing of election campaign under the presidential election act with focus on interpretation of the essential accounting terms
Authors:
Galuška, Pavel ; Takáčová, Hana (advisor) ; Nováková, Štěpánka (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato práce se zabývá interpretací základních účetních pojmů v kontextu zákona č. 275/2012 Sb., o volbě prezidenta republiky a změně některých zákonů. Cílem práce je interpretovat základní účetní pojmy pomocí poznatků teorie účetnictví a konfrontovat je s pravidly financování volební kampaně dle zákona o volbě prezidenta republiky. Konkrétně se jedná o problematiku volebního výboru jako účetní jednotky a financování volební kampaně jako předmětu účetnictví. Obsahem této práce je interpretace právní normy, proto se část práce věnuje též teorii práva a metodám interpretace právní normy.This thesis deals with the interpretation of the essential accounting terms within the context of the act No. 275/2012 Sb., on the election of the president of republic and change of other acts. The aim of the thesis is to interpret the essential accounting terms according to the accounting theory and law and to confront the terms with the rules of financing of the election campaign given by the act. It addresses specifically the issue of election committee as an accounting entity and financing of the election campaign as an object of accounting. One of the methods used in the thesis is also interpretation of the legal rules; therefore part of the thesis contains legal theory and methods of the legal interpretation.
Keywords:
accounting; election campaign; election of the president of the Czech Republic; volba prezidenta republiky; volební kampaň; účetnictví
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/40150