Název:
Využití gamifikace ve firemní praxi
Překlad názvu:
The Use of Gamification in Corporate Practice
Autoři:
Kosmák, Petr ; Kincl, Tomáš (vedoucí práce) ; Přibil, Jiří (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Gamifikace patří k nejdiskutovanějším trendům současné doby, avšak na pracovištích je tento koncept poměrně novinkou. Firmy a organizace se snaží tuto techniku využívat ku prospěchu řešení organizačních záležitostí, jako je např. zapojení zaměstnanců, vzdělávání, či spolupráce. Koncept gamifikace je více než jen hraní her na pracovišti. Podstatou této techniky je zavádění herních mechanik a principů do neherního prostředí. Až do nedávné doby se jen velmi málo vědeckých studií zabývalo různými rámci tohoto trendu. Tato práce se proto ve své teoretické části zabývá výkladem tohoto pojmu, jeho historií, popisem základních prvků, včetně jejich působení na psychickou a motivační stránku člověka a praktickými příklady. Druhá část práce pojednává o využití gamifikovaného systému a jeho herních mechanismech ve firemním prostředí za účelem dosažení podnikových cílů v závislosti na spokojenosti zaměstnanců.Gamification is one of the most discussed trends nowadays, but in the workplace , the concept is relatively new. Companies and organizations are trying to use this technique to adress organizational issues such as employee engagement, learning and collaboration. The concept gamification is more than just game playing in the workplace. The essence of this technique is to introduce game mechanics and principles to non-gaming environment . Until recently , very few scientific studies have addressed different parts of this trend . The theoretical part of this bachelor thesis deals with the interpretation of the concept, its history, describing the basic elements, including their effect on mental and motivational aspects of human being, also includes practical examples. The second part of the thesis deals with the use of gamified system and game mechanics in a business environment in order to achieve business goals depending on employee satisfaction.
Klíčová slova:
Gamifikace; Herní prostředí; Motivace; Game environment; Gamification; Motivation
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/42388