Název:
Problematika měření návštěvnosti webových stránek
Překlad názvu:
Web Analytics
Autoři:
Zaškolný, Jan ; Sova, Martin (vedoucí práce) ; Čermák, Radim (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Práce se nejprve zabývá webovou analytikou s cílem vymezit její užití a vysvětlit způsob, jakým měření návštěvnosti funguje. Poté dílo přináší informace o vybraných softwarových řešeních a službách pro webovou analytiku za účelem srovnání jejich funkcionality a vyhodnocení silných a slabých stránek jednotlivých produktů. Další část má podobu menší případové studie, zaměřuje se na skutečně naměřené výsledky a zkoumá hodnoty naměřené na ukázkových webových stránkách. Práce staví zejména na dvou metodách -- shromažďování dostupných informací a zejména implementování vybraných řešení do praxe. Zkoumání ukázalo, že v naměřených datech jsou jen drobné rozdíly. Naproti tomu, co se týče funkcionality a množství poskytovaných reportů jednotlivými nástroji, jsou rozdíly značné. Sledovaná řešení by se dala rozdělit do dvou skupin. První, do které patří Google Analytics, Piwik, Awstats, Open Web Analytics a Clicky, může být velmi nápomocná z hlediska její schopnosti poskytovat přehledným a organizovaným způsobem cenná data. Naproti tomu zbývající tři řešení se ukázala jako horší a nehodná doporučení.This paper initially looks into web analytics with the aim of defining its purpose and explaining the way web traffic measuring operates. Then the thesis brings together information about selected web analytics software solutions and services in order to compare their functionality and evaluate advantages and drawbacks of individual products. The next part has a form of a mini case study as its focuses on real results of tracking by examining figures measured on sample websites. The work mostly capitalizes on two methods -- gathering of available information and especially implementing selected solutions in place. Research proved there are only slight differences in recorded data. However concerning functionality and amount of reports provided individual tools are in contrast to each other. Studied solutions could be divided into two groups. First set where Google Analytics, Piwik, Awstats, Open Web Analytics and Clicky belong can be very helpful in the terms of the ability to provide valuable data in a clear and organized way. Meanwhile the remaining three solutions inspected showed up as inferior and not being worth a recommendation.
Klíčová slova:
měření návštěvnosti; webová analytika; webové stránky; web analytics; web pages; web traffic measuring
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/41539