Název:
Řízení projektů - srovnání výuky na VŠ s ohledem na certifikaci IPMA
Překlad názvu:
Project management – comparison of education at the universities with respect to certification IPMA
Autoři:
Janiczková, Lucie ; Kuncová, Martina (vedoucí práce) ; Novotný, Jakub (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Klíčovým termínem, okolo nějž se točí předkládaná bakalářská práce, je řízení projektů. Tato nauka, jež nabývá v dnešní době neustále na významu, se stala standartní součástí výuky řady českých vysokých škol. Jádrem práce je proto porovnání výuky řízení projektů v rámci různých předmětů na vybraných institucích u nás. Pro získání nějakého kvantitativního ukazatele poměřujícího výuku jsem studovala procentuální pokrytí požadavků na kandidáty certifikace IPMA stupně "D" ve výuce projektového řízení na vybraných vysokých školách. Obsah certifikační zkoušky byl rozdělen dle elementů kompetencí, jimž bylo posléze přiřazeno konkrétní bodové ohodnocení odpovídající příslušné části. Kdykoli to bylo možné, snažila jsem se získat přesný obsah předmětu po konzultaci s příslušným vyučujícím, ve zbylých případech byl využit sylabus předmětu na stránkách dané fakulty. Samotná práce pak vedle samotného porovnání nabízí nutný úvod do problematiky a představení základních konceptů. Po úvodní kapitole pojednávající stručně o teorii řízení obecně tak následují kapitoly popisující standardy a certifikace, přičemž s ohledem na pozdější účely je speciální prostor věnován certifikaci IPMA. V poslední kapitole jsou ještě zmíněny další možnosti přípravy na certifikaci, jež můžeme chápat jako oficiální přípravu na IPMA doporučenou organizací vydávající certifikaci v České republice.The key term, which is a central piece of the present bachelor thesis, is project management. This study, that is steadily gaining in importance, has become an integral part of education in many of Czech universities. The core of the work is thus a comparison of education of project management on the selected institutions in our country. For obtaining some quantitative result that would compare the education I studied the percent coverage of the certificate IPMA level D in the chosen subjects. Therefeore the content of certificate has been divided according to elements of competences. The parts have been given a point evaluation according to their total number. Whenever possible, I tried to consult the precise content of the subject with the appropriate teacher. In other cases I relied on the syllabus of the subject on webpages of faculty. Except the comparison the work itself offers a necessary introduction to the issue and introduces the basic concepts. After introductory chapter, that briefly touches project management in general, follow chapters devoted to standards and certifications. With future purposes in mind, a special place is reserved for IPMA. In the last chapter other possibilites of preparation to the IPMA are mentiones. These we can understand as the official preparation to IPMA recommended by the organisation issuing certificate in Czech republic.
Klíčová slova:
certifikace; IPMA; výuka na vysokých školách; řízení projektů; certification; education at the universities; IPMA; project management
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/41260