Název:
Strategická analýza a její využití v podnikání
Překlad názvu:
Strategic analysis and its application in business
Autoři:
Derenchuk, Anastasia ; Kovář, František (vedoucí práce) ; Dvořák, Jiří (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem této diplomové práce je tvorba optimální strategie budoucího vývoje vybraného podniku na základě jeho strategické analýzy a aplikace teoretických poznatků z oblasti podnikové ekonomiky na konkrétní podnikatelský plán. Práce se skládá ze dvou částí. Teoretická část vysvětluje základní pojmy a popisuje jednotlivé analýzy, které jsou následně použity v části praktické a vedou ke konečné volbě konkrétní strategie, udává základní informace o podnikatelském plánu, jeho struktuře a obsahu. Praktická část analyzuje externí a interní prostředí podniku. Za pomoci těchto analýz je následně sestavena SWOT analýza. Na základě výsledků je navržen budoucí vývoj podniku, který se opírá o poslání a vizi firmy, stanovené na začátku, a uskutečněn výběr vhodné strategie. Následně praktickou část tvoří konkrétní a reálný podnikatelský plán, navržený pro změny v již existujícím salonu krásy "ALLURE".The aim of the master thesis is to create an optimal strategy for the future development of the selected firm, based on its strategic analysis and application of acquired theoretical economic knowledge in the specific business plan. The thesis is divided into two parts -- theoretical and practical. The theoretical part explains the main concepts and describes different analyses, which are then used in the practical part and lead to a final choice of a particular strategy, as well as give the basic information about the business plan, its structure and content. The practical part analyses the internal and external business environment. The information from each type of analysis is used to create the SWOT analysis. Based on the results of these analyses, the idea of the future company development has been elaborated, which is related to the above-mentioned mission and vision, and an appropriate strategy has been selected. As a result, the practical part presents a specific and realistic business plan for the changes to be made in the already existing beauty salon "ALLURE".
Klíčová slova:
podnikatelský plán; strategická analýza; strategické řízení; business plan; strategic analysis; strategic management
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/46457