Název:
Klasifikační analýza emocionálních apelů na vzorku českých televizních reklam
Překlad názvu:
Classification analysis of emotional appeals on sample Czech television commercials
Autoři:
Káčerková, Radka ; Novák, Michal (vedoucí práce) ; Jordan, Michal (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Abstrakt: Kvalifikační práce pojednává o možnostech použití emocí v reklamě. Hlavním cílem práce bylo klasifikovat a definovat emoce a emocionální apely v souvislosti s jejich použitím v marketingu. Práce se zaměřila hlavně na emocionální apely v české televizní reklamě a odhalila, jakým způsobem reklamy tyto apely využívají. Pro tyto účely byla stanovena výzkumná otázka, která se zabývala tím, jaké druhy emocionálních apelů se v reklamách vyskytují nejčastěji. Analyzovaný výzkumný vzorek 150 televizních reklam byl rozdělen do homogenních skupin dle jednotlivých odvětví a zkoumán pomocí kvantitativní obsahové analýzy. Veškeré zjištěné poznatky a výsledky ukázaly, že emocionální apely jsou podstatnou částí televizních reklam, ale spíše jako druhotné vedlejší faktory doplňující celkové reklamní poselství. Klíčová slova: Emoce, marketing, reklama, reklamní apely, emocionální apelyAbstract: The work deals with the possibilities of using emotional appeals in advertising. The main goal was classification and definition of emotions and emotional appeals with regard to marketing. The work focused on emotional appeals in Czech TV adverts and found out the way how emotional appeals are used in these adverts. Research question used in this work concerned the problem of which emmotional appeals are in adverts the most. Research sample consisting of 150 TV adverts was divided into several homogeneous groups according to industry. Research method applied to the sample was content analysis. All findings showed that emotional appeals are essential part of TV adverts but as the secondary factors additional to the whole advertising message. Key words: Emotions, marketing, advertising, advertising appeals, emotional appeals
Klíčová slova:
emoce; emocionální apely; marketing; reklama; reklamní apely; advertising; advertising appeals; emotional appeals; emotions; marketing
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/44917