Název:
Pozice značky Škoda ve světovém automobilovém průmyslu: případová studie " Škoda na švédském trhu"
Překlad názvu:
ŠKODA brand's position in the global automotive industry: a case study "ŠKODA on the Swedish market"
Autoři:
Tomšová, Anna ; Vošta, Milan (vedoucí práce) ; Jeníček, Vladimír (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Tématem práce je analýza aktivit společnosti ŠKODA AUTO a.s. na švédském trhu. V rámci kapitol nejdříve popisuje automobilový průmysl ve světovém měřítku, jeho vývoj a aktuální situaci v jednotlivých regionech. Dále je přiblížena historie společnosti ŠKODA AUTO a.s., především její rozvoj od sloučení s německou společností Volkswagen Group. Další kapitola je věnována vstupu společnosti na zahraniční trhy a prodejům v celosvětovém měřítku. Jádrem práce je poté analýza švédského automobilového trhu. Na začátku tomu věnované kapitoly je analyzováno ekonomické a sociální prostředí Švédska a specifika tamního automobilového trhu. Následující odstavce se zabývají skupinou Volkswagen Group Sverige a samotným importérem značky ŠKODA, společností ŠKODA Sverige. Představeni jsou konkurenti, přiblíženy a analyzovány prodeje a aktivity v oblasti aftersales a dealerské sítě. Závěrečná část odhaluje příležitosti trhu a podává návrhy na zlepšení postavení značky na švédském trhu.The topic of this thesis is to analyze the activities of ŠKODA AUTO on the Swedish market. Within each chapter it first analyzes the automotive industry in worldwide context, its development and current situation in individual regions. Then the history of ŠKODA AUTO is developed, mainly its progress from the merger with the German company Volkswagen Group. Another chapter is devoted to the company's entry into foreign markets and its sales worldwide. The core of the work is an analysis of the Swedish automotive market. At the beginning of this chapter the economic and social environment of Sweden is specified together with the local automotive market. The following paragraphs deal with Volkswagen Group Sverige and the importer ŠKODA Sverige. It describes its performance, competitors, activities in sales and aftersales and dealer network. The final section reveals market opportunities and gives suggestions for improving brand position on the Swedish market.
Klíčová slova:
Automobilový průmysl; Teorie rozmístění; ŠKODA AUTO; Švédsko; Automotive industry; Sweden; Theory of Allocation; ŠKODA AUTO
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/45021