Original title:
Imidž značky Kérastase Paris
Translated title:
Image of the brand Kérastase Paris
Authors:
Bláhová, Petra ; Koudelka, Jan (advisor) ; Novotná, Barbora (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Cieľom diplomovej práce je zistiť vnímanie značky Kérastase Paris spotrebiteľmi na českom a slovenskom trhu na základe dotazníkového šetrenia. Následne je zistený imidž značky Kérastase Paris porovnaný s identitou značky, s jej stratégiou a hodnotami. Charakterizovaný je typický zákazník značky a navrhnuté marketingová odporúčania pre značku. Ďalej sú v práci skúmané nákupné zvyklosti v oblasti vlasovej starostlivosti v SR a ČR.Cílem diplomové práce je zjistit vnímání značky Kérastase Paris spotřebiteli na českém a slovenském trhu na základě dotazníkového šetření. Následně je zjištěný image značky Kérastase Paris porovnaný s identitou značky, s její strategií a hodnotami. Charakterizovaný je typický zákazník značky a navrženy marketingová doporučení pro značku. Dále jsou v práci zkoumány nákupní zvyklosti v oblasti vlasové péče v SR a ČR.The aim of the diploma thesis is to determine a perception of the brand Kérastase Paris by consumers in Czech republic and Slovakia and compare it with the identity of the brand. I want to expose consumer habbits in the field of hair care and find out opinion about marketing communication of the brand Kérastase, that is supposed to correspondent with the brand strategy. I also want to expose main characteristics of loyal customer of the brand and propose some marketing recommendation for the brand Kérastase Paris.
Keywords:
brand; brand value; building of brand; hair care; identity; image; Kérastase Paris; L´Oréal; marketing communication; markting mix; positioning; word of mouth; budování značky; hodnota značky; identita; image; Kérastase Paris; L´Oréal; marketingová komunikace; marketingový mix; positioning; vlasová péče; word of mouth; značka
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/43985