Název:
Success factors of small and medium sized enterprises
Autoři:
Peschel, Stefan Typ dokumentu: Disertační práce
Rok:
2012
Jazyk:
eng
Abstrakt: [eng][cze] This dissertation focuses on identification of key aspects small and medium sized enterprises in Germany should pay attention to in order to survive on the free market. The dissertation comes up with critically analysed and researched success factors that support entrepreneurs in their decision making and steering of their enterprise. The most important factor for success regarding the respondents of the survey and interviews is the power of endurance closely followed by the aspect of flexible structures. Additionally it seems to be important to have support and backing from the family in order to own/manage/found a successful small and medium sized enterprise in Germany and survive on the free, self regulating market. Furthermore innovation in processes and products show significance towards being relevant for a successful SME. Another aspect that seems to be important for these German SMEs are competent employees. There are certain aspects that show significance towards a successful small and medium sized enterprise that are related to the owner and family. The owner seems to be one key aspect for a successful SME, as power of endurance, the personality of the owner/manager, "gut-feeling" decisions of the owner and a visionary leadership all relate to the personality of the individual owner or family. These four aspects relating to the personality of the owner are all ranked under the first eleven success factors of the survey. Researched SMEs tend to be steered and managed with a long-term perspective with the strategy of differentiation and rather consider success as creating values for the future not simply monetary profit.Předložená disertace je zaměřena na identifikaci klíčových aspektů, kterým by malé a střední podniky (MSP) v Německu měly věnovat pozornost s cílem zajištění své dlouhodobé existence na volném trhu. Disertace přináší kritickou analýzu a výzkum faktorů úspěchu, které pomáhají podnikatelům v jejich rozhodování a řízení organizací. Nejdůležitějším faktorem úspěchu je dle respondentů prováděného dotazníkového šetření a řízených rozhovorů je vytrvalost těsně následovaná flexibilní strukturou. Dále je dle respondentů pro založení a řízení úspěšného MSP v Německu a jeho dlouhodobé přežití na volném trhu nezbytná podpora a rodinné zázemí. Další nezbytné předpoklady úspěchu MSP zahrnují inovativní přístupy k procesům a produktům, stejně jako kompetentní zaměstnance. Významné faktory úspěchu MSP, které rovněž pozitivně korelují s jejich výkonností, souvisejí též s osobností vlastníka a rodinným zázemím. Osoba vlastníka je považována za klíčový faktor úspěchu MSP, neboť vytrvalost a osobnost vlastníka/manažera, jeho "pocitová" rozhodnutí a vizionářské vedení jsou přímo vázány k osobě vlastníka či rodinnému zázemí. Tyto čtyři aspekty související s osobností vlastníka byly respondenty průzkumu řazeny mezi jedenáct faktorů identifikovaných jako nejvýznamnější. U zkoumaných MSP se projevuje jednoznačná tendence řízení s ohledem na jejich dlouhodobou existenci s častým uplatněním diferenciační strategie a za úspěch je v nich považována tvorba hodnot pro budoucnost a ne prosté finanční ukazatele.
Klíčová slova:
faktory úspěchu; malé podniky; podnikatelská strategie; rodinná firma; střední podniky
Instituce: Mendelova univerzita v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Text práce je neveřejný, pro více informací kontaktujte osobu uvedenou v repozitáři Mendelovy univerzity. Původní záznam: http://is.mendelu.cz/zp/index.pl?podrobnosti=53678