Original title:
Vliv médií na počátek a průběh americké invaze do Iráku
Translated title:
Media Influence on the American Invasion of Iraq
Authors:
Šoltys, Adam ; Havlová, Radka (advisor) ; Novotná, Yvona (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Válka proti terorismu probíhá převázně na domácí frontě, kde hrají klíčovou roli média. Ta po 11. září významným způsobem ovlivnila postoj americké veřejnosti k islámu a pozdějším vojenským intervencím vůči muslimským zemím. Cílem této práce je čtenáři nastínit nejen vliv médií ve válce proti terorismu, ale také popsat a analyzovat propagandistické snahy Bílého domu a důvody, proč většina Američanů podporovala invazi do Iráku. Důležitou součástí práce je navíc zhodnocení změny vztahu médií k vládě po útocích na Světové obchodní centrum a jeho dalšího možného vývoje.The war on terrorism proceeds mainly on the home front where the media play essential role. After 9/11 the media significantly influenced American public opinion on Islam and later invasions of Islamic countries by western powers. The aim of the thesis is not only to outline the influence of the media in the war on terrorism but also describe and analyse the White House propaganda and reasons why the majority of Americans supported the invasion of Iraq.Important part of the project is also the evaluation of change of the relationship between the media and the government after 9/11 and its other possible evolution.
Keywords:
9/11; conflict; invasion of Iraq; Media; propaganda; war on terrorism; 11. září; invaze do Iráku; konflikt; Média; propaganda; válka proti terorismu
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/21708