Název:
Vývoj dítěte v úplných a neúplných rodinách
Překlad názvu:
Development of the child in complete and incomplete families
Autoři:
PECHAROVÁ, Barbora Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku vývoje dětí v úplných a neúplných rodinách, které se v kontextu vyvíjející se společnosti a nového pojetí "rodiny" stávají stále rozšířenějšími. Představen je koncept rodiny, jeho vývoj, funkce rodiny a také role, jež zaujímají její členové. V neposlední řadě text pojednává také o vývoji dítěte s důrazem především na vliv rodinného prostředí. To dítě nesporně ovlivňuje (ať už pozitivně nebo negativně), zda je možné zpozorovat rozdíly i v perspektivě školní připravenosti žáků a žákyň mateřské školy potom zjišťuje praktická část práce. Ta za užití standardizovaných testovacích metod ověřuje školní připravenost šesti dětí, tří z rodin úplných a tří z neúplných. Cílem práce je tedy představit základní teoretický rámec a především postihnout, zda mezi testovanými dětmi panují rozdíly, jež by bylo možné přikládat na vrub skutečnosti, v jakém typu rodiny vyrůstají.This bachelor´s thesis focuses on the issues of development of the children in two-parent and single-parent families, which in the context of an evolving society and the new concept of "family" are becoming more widespread. Introduced is the concept of the family, its development, function and role of the family occupying its members. Finally, the text also discusses child development with emphasis on the influence of family environment. This positively affects on the child (either positively or negatively) whether it is possible to observe differences in perspective and school readiness of pupils kindergarten determines the practical part of the work. This part for the use of standardized testing methods to verify the school readiness of six children, three of the families complete and three of the incomplete. The aim of this thesis is to present the basic theoretical framework and mainly affect whether there are differences amongst the tested children that could be attributed to the fact in what type family they are growing.
Klíčová slova:
funkce rodiny; rodina; rodina neúplná; rodina úplná; vývoj dítěte; child development; family; family complete; family function; incomplete family Citace: PECHAROVÁ, Barbora. Vývoj dítěte v úplných a neúplných rodinách. České Budějovice, 2014. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/35343