Název:
Hra jako pedagogický fenomén
Překlad názvu:
The Play As The Pedagogical Phenomenon
Autoři:
PODRUHOVÁ, Petra Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Práce se zabývá hrou z pedagogického pohledu a jejím využitím prostřednictvím aktivizačních výukových metod, didaktických a pedagogických her. V první kapitole teoretické části se seznamujeme s obecnou charakteristikou pedagogické hry a didaktické hry a vlivem hry na rozvoj jedince ve vztahu k cílům výchovy a vzdělávání. V další kapitole se zabýváme aktivizujícími výukovými metodami z hlediska jejich členění a kategorií, role učitele, metodologie výuky prostřednictvím aktivizačních výukových metod a z hlediska porovnání formy výuky prostřednictvím těchto metod s formou klasické frontální výuky. Praktická část obsahuje dotazníkové šetření týkající se využití hry (aktivizujících výukových metod, didaktické a pedagogické hry nebo prvků alternativních pedagogických směrů) ve výuce na všech ZŠ v Českém Krumlově. This bachelor's thesis presents a look at the game from the pedagogical position, in its use trough the activation teaching methods, didactical and pedagogical game. The first chapter of the teoretical part acquaint us with the general characteristic of the pedagogical and didactical game and with the effect on individual in relation to education. Second chapter acquaint us with activation teaching methods, of theirs classification and categories, we compare the form of the teaching trough these methodes with classical method of teaching and with the metodology of activation teaching methods. The practical part contains research, which is focused on the using the game (activation teaching methods, didactical and pedagogical games and components of alternative education) in all primary schools in Cesky Krumlov.
Klíčová slova:
aktivizační výukové metody; didaktická hra; metodika hry; pedagogická hra; activation teaching methods; didactical game; methodology of the game; pedagogical game Citace: PODRUHOVÁ, Petra. Hra jako pedagogický fenomén. České Budějovice, 2014. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/29310