Název:
Zkušenost žáků 2. stupně ZŠ se specifickými poruchami učení
Překlad názvu:
Experience of primary school pupils with learning difficulties
Autoři:
JIŘIČKOVÁ, Renata Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tématem diplomové práce jsou specifické poruchy učení. Práce je zaměřena na zkušenosti žáků druhého stupně základních škol se specifickými poruchami učení. Práce je rozčleněna na dvě části, čtyři kapitoly. První kapitola teoretické části pojednává obecně o specifických poruchách učení. Druhá kapitola se zaměřuje se na výskyt specifických poruch, metody práce a hodnocení žáků s poruchami učení. Třetí kapitola se zabývá sebehodnocením žáků se specifickými poruchami. Praktická část je zaměřena na výzkumné šetření. Věnuje se tomu, jak žáci druhého stupně základních škol rozumějí svým obtížím v učení. Nakolik je reflektují, zda ovlivňují jejich sebeobraz a začlenění do kolektivu. Jádrem diplomové práce je práce s jednotlivými rozhovory, jejich rozbor, interpretace.The topic of the diploma theses are specific learning difficulties. It specialises in experience with specific learning difficulties of pupils of upper primary schools. The diploma theses is divided into two parts, four chapters. The first chapter is focused on specific learning difficulties. The second part deals with occurence of specific learning difficulties. The third chapter deals with self image of pupils with learning difficulties. The practical part concentrates on a research. It finds out how pupils of upper primary schools understand their difficulties in learning. It finds out how much they reflect them, if the difficulties affect their self confidence, their integration into the group. The core of the theses is the work with the individual interviews, their analyses, interpretation.
Klíčová slova:
diagnostika; kolektiv; rodiče; sebeobraz; specifická porucha učení; učitel; výzkumné šetření; žák; diagnostics; group; parents; pupil; research; self image; specific learning difficulties; teacher Citace: JIŘIČKOVÁ, Renata. Zkušenost žáků 2. stupně ZŠ se specifickými poruchami učení. České Budějovice, 2014. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/26851