Název:
Regulace reklamy na alkoholické nápoje v ČR a v zahraničí
Překlad názvu:
Regulation of alcohol advertising in our country and abroad
Autoři:
Strunová, Milena ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce) ; Polák, Igor (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem mé práce je porovnat, jak mají vybrané státy nastavené legislativy v oblasti reklamy na alkohol, a podle zjištěných faktů zjistit jaká je situace v České republice. S tím je spojena také etická stránka reklamy u nás. K naplnění mého cíle jsem využila metody dotazníku, pozorování a porovnání. Na jejich základě jsem došla k závěru, že regulování reklamy na alkohol je v naší zemi spíše liberálnější, hlavně oproti zemím jako je Švédsko, Lotyšsko, Polsko, Holandsko, Německo a USA, kde platí velice přísná pravidla. Z dotazování však vyplynulo, že většina českých spotřebitelů nepovažuje reklamu na alkohol za zničující hrozbu, i když připouští, že může vést k experimentování s alkoholem. Z etického hlediska jsou nařízení Etického kodexu dle Rady pro reklamu ve většině případů dodržována, ač se každým rokem objevují stížnosti soukromých osob na porušení etiky v alkoholové reklamě. Avšak z mého výzkumu vyplynulo, že čeští lidé nejsou obecně pohoršováni, nevidí v alkoholové reklamě nic neetického.The aim of my thesis is to compare how selected countries have set up laws on alcohol advertising, and according to established facts find out what situation is in the Czech republic. With that ethical respect of our advertising is connected. In order to achieve my goal, I used the method of questionnaire, observation and comparison. On this basis I concluded that alcohol advertising regulating is more liberal in our country especially compared to countries such as Sweden, Latvia, Poland, Holland, Germany and the U.S., where strict rules are valid. The questioning, however, revealed that the most Czech consumers do not refer alcohol advertising as devastating threat, although consider that it can lead to experimentation with alcohol. From the ethical point of view the rules of the Code of Ethics according to the Advertising Council are kept in the most cases, although private persons' complaints to broken alcohol advertising ethics are occured every year. However, my research showed that Czech people generally are not scandalized, see anything unethical in alcohol advertising.
Klíčová slova:
etika; legislativa; regulace; ethic; legislation; regulation
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/21359