Original title:
Distribuční a marketingové strategie společnosti Aerofilms
Translated title:
Distribution and Marketing Strategies of Aerofilms Company
Authors:
Šilarová, Hana ; KALLISTA, Jaromír (advisor) ; PRAŽSKÝ, Přemysl (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. Knihovna Abstract:
[cze][eng] Tato práce mapuje společnost Aerofilms, především pak její distribuční a marketingové strategie. První část zběžně popisuje historii Aerofilms od jejího založení a představuje její zakladatele, kteří jsou zároveň provozovateli tří pražských artových kin Aero, Světozor a Bio Oko. Druhá část práce sleduje dramaturgickou koncepci, podle níž si společnost vybírá filmy do distribuce. Nedílnou součástí portfolia Aerofilms je také alternativní obsah, například přímé přenosy z Metropolitní opery v New Yorku či Národního divadla v Londýně. Třetí část sleduje vývoj návštěvnosti a tržeb v jednotlivých letech a dále analyzuje způsoby propagace, které Aerofilms využívají, pomocí marketingového mixu 4P.The work focuses on Aerofilms company, mainly on its distribution and marketing strategies. The first part describes briefly the history of Aerofilms since its foundation and presents its founders who also run three of Prague art cinemas ? Aero, Světozor and Bio Oko. The second part is devoted to the dramaturgical conception of the film selection. Alternative content is a significant part of Aerofilms portfolio, such as the live broadcasts of Metropolitan Opera in New York or National Theatre in London. The third part covers the development of the annual turnout and turnover, and also analyzes the means of promotion which Aerofilms uses, with the aid of a marketing mix 4P.
Keywords:
Aerofilms (firma); analýzy; dramaturgie; ekonomické aspekty; filmová distribuce; marketing; propagace
Institution: Academy of Performing Arts in Prague
(web)
Document availability information: Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts. Original record: http://hdl.handle.net/10318/7731