Název:
Osobní příběh učitelky mateřské školy a její profesní kompetence
Překlad názvu:
Kindergarten Teacher Personal Narrative and her Professional Competencies
Autoři:
DOLÍVKOVÁ, Jitka Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem bakalářské práce bylo zjistit, jak se vyvíjela cesta současně žijící učitelky mateřské školy, která svou pedagogickou prací příznivě ovlivňuje nejen činnost dětí, ale i pomáhá pedagogům v jejich práci naplňovat poslání učitelky mateřské školy. V teoretické části jsou definovány pojmy osobnost předškolního pedagoga, vlivy dědičnosti, výchovy a prostředí, které působily na kompetence pedagogů. Dále jsou popsány kompetence předškolních pedagogů, profesní identita učitele, profese učitele po roce 1989 a vzdělávání předškolních pedagogů. Praktická část mapuje cestu současně žijící učitelky mateřské školy od dětství po současnost. V rámci kvalitativního šetření byl veden rozhovor s učitelkou mateřské školy v Klatovech Mgr. Hanou Švejdovou, který je doplněný třemi dalšími rozhovory s lidmi z jejího okolí. Poznatky a informace týkající se výzkumných otázek jsou shrnuty v diskuzi z v závěru bakalářské práce.The aim of this work was to show the development of both the personal life and professional career of the nursery school teacher, whose pedagogical work not only positively influences the children, but also helps other teachers to fulfil their role in the educational process successfully. In the theoretical part, the terms of "the personality of a pre-school teacher" and " the influences of transmission and upbringing and environmental influences forming the teachers' competences" are defined, as well as the " competences of pre-school teachers", "professional identity of a teacher", "profession of a teacher after 1989" and "education of pre-school teachers". The practical part shows the way of life of the nursery school teacher from her childhood to these days. This part also contains the interview with the above- mentioned teacher, Mgr. Hana Švejdová from Klatovy, which is supported by three other interviews with people knowing her and her work well. The information obtained from the interviews and research are resumed in the discussion in the final conclusion.
Klíčová slova:
kompetence; kompetence učitele; mateřská škola; Osobnost učitele; předškolní pedagog; a pre-school teacher; competences; competences of a teacher; nursery school; personality of a teacher Citace: DOLÍVKOVÁ, Jitka. Osobní příběh učitelky mateřské školy a její profesní kompetence. České Budějovice, 2014. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/33531