Název:
Marketingová orientace vybrané firmy
Překlad názvu:
Marketingová orientace vybrané firmy
Autoři:
Kanócová, Lucia ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Čejp, Vlastimil (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2009
Jazyk:
slo
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [slo][cze][eng] Cieľom diplomovej práce je zhodnotiť možnosti marketingovej orientácie koncernu e--invent. Vytýčeniu marketingových cieľov a stratégie predchádza analýza aktuálnej situácie na trhu s informačnými a komunikačnými technológiami, na ktorom pôsobí koncern e-invent. Analýza je zameraná na nájdenie príležitosti, ktoré trh vytvára a aké ohrozenia na koncern číhajú. Ďalej sa práca snaží vyhodnotiť stav koncernu a posúdiť v čom má koncern výhody a nevýhody oproti konkurencii. Na zhodnotenie aktuálnej situácie na trhu sú použité metódy PEST analýza a Porterova analýza. Stav koncernu, jeho silné a slabé stránky, pomôže odhaliť metóda VRIO, finančná analýza a analýza hodnototvorného reťazca. Výsledky jednotlivých metód sú zhrnuté a vyhodnotené pomocou SWOT analýzy, ktorá pomáha formulovať ciele a stratégie.Cílem diplomové práce je zhodnotit možnosti marketingové orientace koncernu e-invent. Vytýčení marketingových cílů a strategie předchází analýza aktuální situace na trhu s informačními a komunikačními technologiemi, na kterém působí koncern e-invent. Analýza je zaměřená na nalezení příležitosti, které trh vytváří a jaké ohrožení na koncern číhají. Dále se práce snaží vyhodnotit stav koncernu a posoudit v čem má koncern výhody a nevýhody vůči konkurenci. Na zhodnocení aktuální situace na trhu jsou použité metody PEST analýza a Porterova analýza. Stav koncernu, jeho silné a slabé stránky, pomůže odhalit metoda VRIO, finanční analýza a analýza hodnototvorného řetězce. Výsledky jednotlivých metod jsou shrnuté a vyhodnocené pomoci SWOT analýzy, která pomáhá formulovat cíle a strategie.The aim of the graduation thesis is to assess possibilities of marketing orientation of concern e-invent. Concern e-invent effects on information and communication technologies sector. Actual situation of ICT sector is analyzed before targeting marketing settings and strategy. Analysis is focused on finding opportunities and threats. The thesis tries to evaluate status of concern and explore pros and cons of concern compared with competitors. PEST analysis and Porter analysis is used for assessing actual situation on the market. VRIO method, financial analysis and value-forming chain help to reveal its strengths and weaknesses. SWOT analysis summarizes and evaluates findings of particular methods. Analysis helps to formulate objectives and strategies.
Klíčová slova:
ICT sektor; marketingová strategie; situační analýza; ICT sector; marketing strategy; situation analysis
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/20644