Original title:
Prezentace vzdělávacích institucí v sociálních médiích
Translated title:
Presentation of Educational Institutions on Social Media
Authors:
Krásný, Daniel ; Novák, Michal (advisor) ; Kincl, Tomáš (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Záměrem této bakalářské práce je propojit populární a velmi dynamický svět sociálních médií s internetovými prezentacemi vysokých škol. V první kapitole tak představuji sociální média a zmiňuji jejich výhody a příležitosti. Druhá kapitola se již zabývá konkrétním užitím těchto druhů médií. Nabízím v ní vysokým školám zásady a doporučení pro sociálně-mediální prezentaci. Třetí závěrečná kapitola uvádí výsledky ročního výzkumu prezentací českých vysokých škol v sociálních médiích. Součástí výzkumu je i srovnání sociálně-mediálního působení Fakulty managementu VŠE a dalších oborově příbuzných škol.The main purpose of this bachelor thesis is to connect popular and very dynamic world of social media with online presentations of universities. In the first chapter I introduce various social media and mention their advantages and opportunities. The second chapter deals with an exact use of specific types of media. It offers recommendations and principles for social media presentations of universities. The third final chapter shows results of the annual research on social media presentations of Czech universities. Part of the research is the comparison of social-media activities of the Faculty of Management University of Economics and other similar schools.
Keywords:
Colleges; Facebook; Social Media; Social Media Marketing; Twitter; Facebook; Social Media Marketing; Sociální média; Twitter; Vysoké školy
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/37387