Název:
Nová média jako nástroj komerčních komunikací v oblasti PR.
Překlad názvu:
New media as a tool of commercial communication in the field of PR
Autoři:
Losertová, Michaela ; Postler, Milan (vedoucí práce) ; Horáková, Radka (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2008
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Práce se zabývá novými médii jako nástrojem kmerčních komunikací v oblasti public relations. V úvodní části je vymezen pojem public relations v rámci marketingové a komerční komunikaci. Dále se podrobně zabývá PR nástroji a jejich členěním. Druhá pasáž se věnuje novým trendům v marketingu a detailněji rozebírá digitální a netradiční formy médií v čele s on-line, mobilním, guerillovým a virálním marketingem. Proces PR a postup při tvorbě PR koncepce řeší třetí kapitola práce. Vymezuje formy analýz vstupních dat a předkládá návod pro tvorbu komunikační strategie, zahrnující cíle, cílovou skpinu, PR nástroje komunikační sdělení, časový harmonogram a, rozpočet a v neposlední řadě možná kritéria hodnocení. V závěru kapitoly se krátce věnuje vlastnostem správného PR manažera. Praktická část se inspiruje teoretickými poznatky práce a nabízí návrh PR kampaně s použitím nových médií a technik pro společnost mBank. Kampaň je zaměřená na cílouvou skupinu studentů vysokých škol.V závěru praktické části je vyhodnocen vlastní dotazníkový průzkum, který proběhl mezi studenty. Výzkum se týkal postoje studentů k reklamě a volby komunikačních kanálů. Poukazuje na přesycenost studentů reklamou.The diploma thesis applies new media into the public relations field. First part of the thesis is dedicated to the concept of PR and it is allocating it in the frame of marketing and commercial communication. It also defines special PR channels of communication and PR tools. Second text presents new trends in marketing. It describes three important kinds of new media, which are digital marketing, viral marketing and special tactic of marketing called guerilla marketing. It brings up the importance of internet and on-line technics too. Third part shows the outline procedure of PR process. And it shortly mentions the main characteristics of PR manager. It is also a pattern for the practical part, which is considered a case study made up for company mBank. The target group is described as a studenty community. And the strategy uses a special new media and tactis to influence this target group. Pratical part is completed with a research, which was supposes to find out the possition opinion about advertisment and channels of communication. The PR campagne was also based on this research and it impeached a general research, which was about the public possition and estmation of advertisement in Czech republic.
Klíčová slova:
Marketingová a komerční komunikace; Nová media; Public relations; M?arketing and commercial communication; New media; Public relations
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/20229