Název:
Školní úspěšnost u dětí se syndromem ADHD
Překlad názvu:
School success for children with ADHD syndrome
Autoři:
KUČEROVÁ, Lenka Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Problematika dětí se syndromem ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder) je diskutovanou jak u běžné veřejnosti, tak u pedagogů a ostatních odborníků. Přesto je informovanost o této diagnóze nedostačující. V teoretické části vymezuji základní termíny charakterizující syndrom ADHD. Dále zmiňuji faktory, které ovlivňují školní úspěšnost těchto dětí a informace o vzdělávání a přístupu k těmto žákům. Stanovený cíl výzkumu spočívá v popisu problematiky školní úspěšnosti u dětí se syndromem ADHD. Dále v získání dostatečných informací, které přiblíží důvody selhávání této úspěšnosti. Pro tento obecný cíl je stanovena hlavní výzkumná otázka, která zní: Jak lze charakterizovat školní úspěšnost dětí s ADHD na ZŠ v Benešově u Prahy? Na tuto otázku navazují dílčí výzkumné otázky, kterými chci dosáhnout informací v oblasti školní úspěšnosti dětí s ADHD v oblasti učení, adaptace dítěte ve třídě a úspěšnosti ve volnočasových aktivitách ve škole. Odpověďmi na výzkumné otázky jsou hypotézy, které odvozuji na základě výzkumu provedeném prostřednictví sekundární analýzy dat a polostrukturovaných rozhovorů s pedagogy. V závěru bakalářské práce bych chtěla seznámit veřejnost s problémy, které narušují přirozený způsob vzdělávání dětí se syndromem ADHD, co narušuje školní úspěšnost takového žáka a jaké existují možnosti pro zlepšení situace.The ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder) is a debated issue among the general public, teachers and other experts, but the general awareness of this diagnosis is unsatisfactory nevertheless. The theoretical part of the thesis defines the basic terms characterizing the ADHD. It also includes the factors that influence the school success of those children, the information about the attitude towards them and their education. The aim of the research is to assess the school success of children with ADHD and to gather enough information to be able to find the reasons for their failure. The main research question is: What is the school success of children with ADHD at a primary school in Benešov near Prague?. Further research is aimed at children with ADHD and their success in learning, in the adaptation to the classroom and in leisure activities. The formulated hypotheses are based on a secondary data analysis and on semi-structured interviews with the teachers. In the conclusion of the thesis, I would like to acquaint the public with the problems that make the natural way of education of children with ADHD impossible and with different possible solutions to this situation.
Klíčová slova:
dítě s ADHD; hyperaktivita; integrované dítě s ADHD; nepozornost; vzdělávání pedagogů; child with ADHD; education for teachers; hyperactivity; inattention; integrated child Citace: KUČEROVÁ, Lenka. Školní úspěšnost u dětí se syndromem ADHD. České Budějovice, 2013. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Zdravotně sociální fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/25493