Original title:
Wort und Bild in der Werbung
Translated title:
Word and Image in Advertisement
Authors:
MATOUŠKOVÁ, Klára Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
ger Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá tendencemi ve vývoji tištěných reklam jak z jazykového tak obrazového hlediska. V teoretické části je charakterizována reklama jako taková a její obrazová a textová složka. Dále je popsán jazyk reklamy se všemi typickými lexikálními a syntaktickými jevy. Praktická část je založena na výběrovém korpusu reklam na potraviny z německého magazínu ?Der SPIEGEL? z let 1990 až 2010. Cílem této diplomové práce je zjistit, zda a v jaké míře se reklama v průběhu daného časového období změnila. Použité jazykové prostředky jsou dále zhodnoceny z hlediska jejich působení na čtenáře.This thesis deals with trends in printed advertising, with focus on linguistic, as well as visual features. In the theoretical part, some characteristics of advertising are introduced. Furthermore, the language of advertising and typical lexical and syntactical means is described. The practical part is based on an analysis of a corpus of advertisements from the German magazine ?Der SPIEGEL? which were published during the years 1990 - 2010. The aim of the thesis was to find out if and how advertisement has changed during those two decades. It also discusses the question which effect the specific use of language had on the readers. Citation: MATOUŠKOVÁ, Klára. Wort und Bild in der Werbung. České Budějovice, 2013. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/21985