Název:
Lidová kultura jako faktor rozvoje cestovního ruchu v regionu Valašsko
Překlad názvu:
The folk culture as a factor of tourism development in the region of Valašsko
Autoři:
BLÁHOVÁ, Petra Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem diplomové práce bylo poukázat na význam lidové kultury pro rozvoj cestovního ruchu a na základě výsledků analýzy ve zkoumaném regionu navrhnout možnosti lepšího zhodnocení a efektivnějšího využívání potenciálu lidové kultury v cestovním ruchu vybraného regionu. Navrhla jsem nový produkt s názvem ?Valašské pátrání?, jehož cílem je zapojení mladých lidí do valašské kultury, umožnit účastníkům cestovního ruchu aktivně a zajímavou formou cestovat po regionu a cíleně objevovat jeho přírodní a kulturní bohatství. ?Valašské pátrání? vychází z celosvětově známé aktivity zvané geocaching. V diplomové práci jsem sestavila podrobný návrh ročního testování této aktivity.The aim of this thesis is to highlight the importance of folk culture for tourism development and to suggest options for better evaluation and effective use of the potential of folk culture tourism in the selected region based on the results of the analysis in the region of Wallachia. In the introduction of the practical part I deal with the current supply of Wallachia. The fundamental part was quantitative marketing research in the form of a questionnaire survey. The aim of the survey was to identify the participants of tourism in terms of demographic characteristics, determine the purpose of the visit, analyse their financial expenses, and identify subjective perception of culture and assessment of infrastructure and services in the region. I designed a new product called "Wallachia hunt", which aim was to involve young people in the Wallachia culture, tourism allows participants to actively and an interesting way to travel around the region and specifically to discover its natural and cultural wealth. "Wallachia hunt" is based on the worldwide known activity called geocaching. In my work I have put together a detailed proposal for annual testing of this activity.
Klíčová slova:
atraktivity cestovního ruchu; Cestovní ruch; event marketing; folklor; geocaching; kultura; kulturní cestovní ruch; kulturní dědictví; lidová kultura; produkt cestovního ruchu; QR kód; tradice; Valašsko; Valašské muzeum v přírodě; Valašské pátrání.; Zlínský kraj; účastník cestovního ruchu; cultural heritage; cultural tourism; culture; event marketing; folk culture; folklore; geocaching; product for tourism; QR Code; Tourism; tourism attractions; tourism participant; traditions; Wallachia; Wallachia hunt.; Wallachian Open Air Museum; Zlín Region Citace: BLÁHOVÁ, Petra. Lidová kultura jako faktor rozvoje cestovního ruchu v regionu Valašsko. České Budějovice, 2013. diplomová práce (Ing.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/29378