Název:
Systém řízení nákladů na kvalitu ve vybraném podniku
Překlad názvu:
The system of quality costs management in the chosen company
Autoři:
TONDLOVÁ, Kateřina Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Kvalita výrobků je největší konkurenční výhodou, které může podnik dosáhnout. Definice uvádí, že kvalita je stupeň splnění požadavků souborem inherentních charakteristik. V posledních letech význam kvality velice vzrostl - kvalita je rozhodujícím faktorem stabilního ekonomického růstu podniků, management kvality je nejdůležitějším ochranným faktorem před ztrátami trhů, kvalita je významným zdrojem úspor materiálů a energií, kvalita ovlivňuje makroekonomické ukazatele, kvalita je limitujícím faktorem tzv. trvale udržitelného rozvoje, kvalita a ochrana spotřebitele jsou spojité nádoby. Náklady na kvalitu jsou celkové výdaje vynaložené výrobcem, uživatelem a společností, spojené s kvalitou výrobku. Náklady spojené s kvalitou u výrobce se dělí do 4 základních skupin: náklady na prevenci, hodnocení, náklady na externí vady a interní vady.The quality of products is the biggest competitive advantage that a company can achieve. The definition states that quality is the degree of compliance requirement with a set of inherent characteristics. The importance of quality have very increased in recent years - quality is a decisive factor for stable economic growth of enterprises, management quality is the most important protective factor of the loss of markets, quality is a major source of saving materials and energy, the quality affects of macroeconomic indicators, the quality is a limiting factor for the sustainable development , quality and consumer protection are connected vessels. Quality costs are the total costs incurred by producers, users and companies associated with the quality of the product. The quality costs of the manufacturer is divided into four basic groups: the costs of prevention, assessment, costs of external defects and internal defects.
Klíčová slova:
ISO normy; Kaizen; kroužky kvality; Kvalita; model COPQ; model PAF; model procesních nákladů; náklady na kvalitu; Paretova analýza; rozšířený model PAF; systém řízení nákladů na kvalitu; Taguchiho metody; TPM; TQC; TQM; COPQ model; cost of quality; ISO standards; Kaizen; model of process costs; model PAF; Pareto analysis; Quality; Taguchi methods; the circles of quality; the system of quality costs management; TPM; TQC; TQM; widespread model PAF Citace: TONDLOVÁ, Kateřina. Systém řízení nákladů na kvalitu ve vybraném podniku. České Budějovice, 2012. diplomová práce (Ing.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/27991