Original title:
Segmentace spotřebitelských trhů a hodnocení tržních segmentů
Translated title:
Segmentation of consumer's markets and evaluation of market's segments
Authors:
ŠVECOVÁ, Iveta Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem této bakalářské práce je vysvětlit možné segmentování spotřebitelských trhů pro zvolenou firmy a navrhnout vhodnou nabídku zboží tak, aby vyhovovala potřebám vytypovaných segmentů. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část vysvětluje pojmy jako marketing, segmentace spotřebitelských trhů, spotřebitelský trh, tržní segment a další pojmy. V praktické části dochází k vyhodnocení dotazníkového šetření, odkrytí segmentů a navržení vhodné nabídky pro vytypované segmenty.The goal of this bachelor thesis was to explain a possibly segmentation of consumer´s markets for a chosen company, and to present a suitable goods offer, so it would be suitable to the needs of selected segments. The work is divided into theoretical and practical part. First part describes marketing, segmentation, segmentation of consumer's markets, consumer's market, market's segments a other terms. Second part describes an evaluation of questionnaire survey, discovering of market's segments and presenting suitable goods offer for selected segments.
Keywords:
consumer's market; market's segment; Marketing; segmentation; segmentation of consumer's markets; Marketing; segmantace; segmentace spotřebitelských trhů; spotřebitelský trh; tržní segment Citation: ŠVECOVÁ, Iveta. Segmentace spotřebitelských trhů a hodnocení tržních segmentů. České Budějovice, 2013. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/23794