Název:
Využití myšlenkových map při výuce a učení programování
Překlad názvu:
Using Mind Maps in Programming Teaching And Learning
Autoři:
HRDLIČKA, Martin Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá využitím myšlenkových map při výuce programování, a to pomocí veřejně dostupného softwaru a za pomoci vytvořených technik tvorby pro tuto činnost. Postupy budou demonstrovány v objektově orientovaném programovacím jazyce Java (platforma Java SE). Práce s objekty bude zahrnuta do myšlenkových map. Tento programovací jazyk využívá velké množství knihoven, proto zde budou uvedeny často využívané knihovny a zpracovány pomocí myšlenkových map. Hlavním cílem a praktickou částí je navrhnout metodiku pro snadnou tvorbu myšlenkových map. Dále se práce zabývá širší využitelností v oboru algoritmizace, jak uplatnit návrhy těchto map pro daná témata. Práce je zaměřena na porovnání veřejně dostupného softwaru, kde budou zahrnuty obecné požadavky na tento druh programů. Následujícím cílem je zpracování myšlenkových map, včetně takzvaných Topic map a zpracování videí pro názornou ukázku. Modelovací jazyk UML je v některých částech podobný myšlenkovým mapám. Bude posuzováno, zda jdou tyto diagramy překreslit do myšlenkových map.This bachelor thesis deals with the use of mind maps in teaching programming, and at the same time using the publicly available software and techniques created with the help of production for this activity. The procedures will be demonstrated in the Java programming language, Java SE platform, which is object-oriented. Working with objects will be included in a mind map. This programming language uses a large number of libraries, so there will often use the library and processed using a mind map. The main objective and the practical part is to propose a methodology for the design and readability entered as data. This thesis deals with wider applicability in the field of algorithms. How to implement these draft maps for these topics. I will focus on a comparison of publicly available software, which will be included in the general requirements for this type of programs. The next objective is to elaborate collection of examples of mind maps, including the so-called Topic maps and video processing for demonstration. UML have some parts like mind, will therefore be assessed whether these diagrams are going to repaint a mind map.
Klíčová slova:
myšlenkové mapy; OOP; pojmové mapy; topic mapy; conceptual maps; mind maps; OOP; topic maps Citace: HRDLIČKA, Martin. Využití myšlenkových map při výuce a učení programování. České Budějovice, 2013. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/29798