Název:
Pragmatic Principles in Informal Interaction/Pragmatické principy v neformální konverzaci
Autoři:
PODANÁ, Alena Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2013
Jazyk:
eng
Abstrakt: [eng][cze] This thesis deals with performance and non-performance of the Grice´s Cooperative Principle and the Leech´s Politeness Principle in modern spoken language. In the theo-retical part both of these theories are introduced, described and explained using exam-ples from the corpus. In the practical part, the corpus, the Pilot episode of the TV series Parenthood, is analysed. First, the dialogues in corpus are analysed employing the Co-operative Priniple. Second, the dialogues in the corpus are analysed employing the Po-liteness Principle. The aim of this thesis is to show whether and to what extent employ-ing one theory impacts the other. The analysis of the effect of employing one theory on another is described in the last chapter of the practical part of this thesis.Tato diplomová práce se zabývá dodržováním, případně nedodržováním, Griceova kooperačního principu a Leechova zdvořilostního principu v neformálním moderním mluveném jazyce. V teoretické části práce jsou představeny, popsány a za použití příkladů z korpusu vysvětleny obě teorie. V praktické části je analyzován korpus, Pilotní epizoda televizního seriálu ´Parenthood´. Nejprve se analyzuje za použití konverzačního principu. V další části je korpus analyzován pomocí zdvořilostního principu. Cílem této diplomové práce je ukázat jestli a do jaké míry se aplikace jedné z těchto teorií projeví na teorii druhou. Analýza prolínání obou teorií je popsána v poslední kapitole praktické části této práce. Citace: PODANÁ, Alena. Pragmatic Principles in Informal Interaction/Pragmatické principy v neformální konverzaci. České Budějovice, 2013. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/21725