Název:
Srovnání přístupů M. Lipmana a O. Brenifiera k filosofování s dětmi
Překlad názvu:
The compare of M. Lipman?s and O. Brenifier?s methods to philosophizing with children
Autoři:
HUBENÁ, Lucie Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] V první části se práce zaměřuje na stručné nastínění problematiky Filosofie pro děti. Hlavní náplní práce je srovnání dvou přístupů k filosofování s dětmi. Pojednává o východiscích směrů a hledá rozdíly mezi nimi. Porovnává hlavní cíle, postavení a roli učitele při filosofování s dětmi Lipmanova a Brenifierova pojetí. Zabývá se rozhovorem, diskuzí a dialogem při filosofickém hledání s dětmi. Popisuje důležité oblasti rozvoje osobností všech účinkujících. Práce se snaží navrhnout možnost propojení obou směrů. Popisuje důvody k takovému spojení. V praktické části je uveden konkrétní způsob realizace spojení obou směrů při filosofování s dětmi.This bachelor thesis focuses on Philosophy for Children (P4C). Outline of this issue describes in the first part of this study. The main aim of thesis is compare two approaches to philosophy with children. The study deals with starting point for ways and is looked for their differences. Lipman's and Brenifier's methods is confronted (main issues of methods, teacher?s position and his role during the philosophizing with children). The thesis deals with conversation, discussion and dialogue during philosophical search and describes important field of development all personality performers. The thesis endeavours to suggest possibilities of combining both methods. The reasons for this connection is presented. In the practical part of study, actual implementation of connection of Lipman?s and Brenifier?s methods is described.
Klíčová slova:
angažované myšlení; dialog; diskuze; dotazování; filosofické hledání; filosofické myšlení; filosofie; kritické myšlení; logické myšlení; Mathew Lipman; Oscar Brenifier; tvořivé myšlení; učitel; caring thinking; creative thinking; dialog; discussion; interrogation; kritical thinking; logical thinking; Mathew Lipman; Oscar Brenifier; philosofical inquiry; philosophical thinking; philosophy; teacher Citace: HUBENÁ, Lucie. Srovnání přístupů M. Lipmana a O. Brenifiera k filosofování s dětmi. České Budějovice, 2013. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Teologická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/22589