Název:
Organizace neziskového kulturního projektu / fotografické výstavy
Překlad názvu:
The Organization of a Non-profit Cultural Project – a Photographic Exhibition
Autoři:
Müllerová, Barbora ; Tyslová, Irena (vedoucí práce) ; Hanzlík, Jan (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá organizací neziskového kulturního projektu -- fotografické výstavy. Vychází z teorií projektového managementu a marketingu umění, které porovnává s praxí zkušeného organizátora výstav Jana Foltána. Práce je rozdělena do sedmi kapitol, z nichž v první představuji osobu a dílo Jana Foltána, jehož zkušenosti tvoří praktickou část následujících kapitol. Ve druhé kapitole uvádím principy projektového managementu, které tvoří teoretický základ práce. Další kapitola se věnuje marketingu kulturního projektu, kde je velký důraz kladen na Public Relations a Media Relations. Část této kapitoly je také věnována organizaci vernisáže a dobročinné aukce uměleckých děl. Svůj prostor dostal i výzkum zabývající se faktory, které ovlivňují návštěvnost výstav uměleckých děl. Důležitou součástí PR i financování je sponzoring, jehož význam je patrný z kapitoly o financování. Pátá kapitola se zabývá realizací výstav včetně výběru námětu, zajištění lokace, logistiky a časového harmonogramu. Následující část práce je věnována spojení kulturního projektu s charitou a motivaci člověka svým dílem pomáhat. Poslední kapitola se zabývá brandingem umělce, tedy vytváření jeho značky, které je mimo jiné velmi důležité pro zajištění návštěvnosti výstav.This Thesis deals with the organization of a non-profit cultural project -- a photographic exhibition. It is based on the theory of project management and arts marketing, which is compared with the experience of Jan Foltán, an experienced organizer of such exhibitions. The Thesis is divided into seven chapters; the first one presents the person himself, his work and experience which forms the practical part of the following chapters. In the second chapter, I present the principles of project management, which form the theoretical ground of the Thesis. Another chapter is devoted to marketing of a cultural project where the emphasis is on Public and Media Relations. Part of that chapter is also devoted to the organization of openings of exhibitions and charity auctions of art works. The research of factors that influence the attendance of artwork exhibitions is also included in this chapter. An important part of PR and funding is sponsoring, the importance of which is evident from the chapter on financing. The fifth chapter deals with the realization of exhibitions including theme selection, ensurance of locations, logistics, and schedule. The following section is devoted to the connection of cultural projects with charity and human motivation to help others through their work. The last chapter deals with branding of artists; thus creating their brand which is also another very important part for ensuring the attendance at the exhibitions.
Klíčová slova:
branding; charita; Jan Foltán; kulturní projekt; projektový management; Public Relations; sponzoring; výstava fotografií; branding; charity; cultural project; Jan Foltán; photographic exhibition; project management; Public Relations; sponsoring
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/35086