Název:
Generic Substitution: From Threat To Opportunity
Překlad názvu:
Generická Substituce: Od Hrozby K Příležitosti
Autoři:
Chudoba, Lubomír ; Procházková, Markéta (vedoucí práce) ; Sýkora, Robert (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2011
Jazyk:
eng
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [eng][cze] The objective of this thesis is to identify factors, which are influencing pharmacists` choice of a particular drug in a situation when generic substitution can be offered to a patient, and to analyse the relative importance of these factors for the pharmacists. This study investigates such behavioural patterns of pharmacists operating within chain of pharmacies called Alphega. The research consists of 2 consecutive parts; Firstly, qualitative inquiry through depth-in interviews has been carried out in order to identify variables, which may shape pharmacist's choice. And subsequently, quantitative investigation has been performed for the purpose of assessing importance of each variable. The results of the research have finally been used to evaluate the strategy of antibiotic Augmentin produced by company GlaxoSmithKline.Cílem této práce je identifikovat faktory, které jsou zohledňovány lékárníky při výběru léčiva v situaci, kdy generická substituce může být nabídnuta zákazníkovi, a analyzovat relativní důležitost jednotlivých faktorů pro rozhodnutí lékárníka. Předmětem studie jsou lékárníci, kteří působí v řetězci lékáren Alphega. Výzkum se skládá ze dvou na sebe navazujících částí: nejdříve bylo provedeno kvalitativní šetření pomocí hloubkových rozhovorů s cílem identifikovat proměnné mající vliv na rozhodování lékárníka. Následně byl proveden kvantitativní výzkum zkoumající relativní důležitost faktorů identifikovaných v kvalitativní části. Výsledky studie byly následně použity ke zhodnocení strategie Augmentinu, antibiotika vyráběného firmou GlaxoSmithKline.
Klíčová slova:
Generická substituce; Marketingový výzkum; Rozhodovací problém; Generic substitution; Marketing research; Pharmacist's behaviour
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/34511