Název:
Integrace žáků se zdravotním postižením na 1. stupeň ZŠ očima učitelů
Překlad názvu:
The Integration of Students with Disabilities in the Perspective of Teachers of Basic Schools´ First Level
Autoři:
MRÁČKOVÁ, Lenka Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá integrací zdravotně postižených žáků na 1. stupeň základní školy v regionu jižních Čech, a to z pohledu učitelů, kteří s těmito žáky v rámci běžné třídy pracují. Práce se zabývá specifickými charakteristikami jednotlivých typů zdravotního znevýhodnění a na jejich projevy v procesu integrace. Cílem práce je zjistit, jak se učitelé na proces integrace, jehož jsou přímými účastníky, dívají, s jakými problémy se potýkají, v čem vidí klady a zápory tohoto procesu, a dále se pokouší navrhnout kroky, které by učitelům na 1. stupni základní školy v tomto procesu napomohly. Zkoumaný soubor tvoří učitelé 1. stupně základních škol, kteří mají aktuálně konkrétní zkušenost s integrací zdravotně postiženého žáka v běžné třídě, učitelé, kteří měli tuto zkušenost v minulosti a mají nad ní určitý zpětný náhled, a učitelé, kteří se s integrovaným žákem ve své praxi dosud nikdy nesetkali.This thesis deals with the integration of disabled pupils to 1 Primary schools in the region of South Bohemia, from the perspective of teachers who work with these students in regular class work. The work deals with the specific characteristics of each type of health handicaps and their manifestations in the integration process. The aim is to find out how the teachers on the integration process, which are the direct participants, look, what problems they face what they see pros and cons of this process, and attempts to propose steps that teachers at the 1st primary schools in the process helped. The sample consists of teachers first primary schools who currently have specific experience with the integration of disabled pupils in mainstream classes, teachers who have had this experience in the past and have some of the overhead view, and teachers who have integrated with the student in his practice has never met.
Klíčová slova:
integrace; speciálně vzdělávací potřeby; zdravotní znevýhodnění; health disadvantage; integration; special educational needs Citace: MRÁČKOVÁ, Lenka. Integrace žáků se zdravotním postižením na 1. stupeň ZŠ očima učitelů. České Budějovice, 2012. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Zdravotně sociální fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/25664