Název:
Techniky zvládání zátěžových situací adolescentů
Překlad názvu:
Techniques of coping in adolescence
Autoři:
ŠVEJDOVÁ, Michaela Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tématem této bakalářské práce jsou zátěžové situace, přesněji zátěžové situace u adolescentů. V teoretické části se zaobírám nejprve obecnou charakteristikou adolescence se zaměřením na důležité změny a pilíře v tomto období lidského života. Dále se pak snažím charakterizovat situace, které považujeme za zátěžové, jako např. stres, frustraci či konflikt. V další kapitole hledám možnosti řešení těchto tíživých situací. V závěru teoretické části zmiňuji pomocné techniky účinné při boji se stresem. Druhá, praktická, část této práce obsahuje výzkum, který jsem realizovala na dvou základních školách a nižším gymnáziu, abych zjistila, co samotní adolescenti považují za zátěž, jaké strategie při jejím řešení užívají a kde hledají sociální oporu. Pro tento výzkum jsem použila dotazníkovou metodu.The main issue of this thesis is stress situations, to be more precise stress situations in adolescence. The theoretical part consists of general characteristics of adolescence focused on important changes and fundamental basis of this period of human life. Then I tried to characterize situations we consider stressful for example stress, frustration and conflict. In next chapter I am searching for possible solutions. At the end of the theoretical part I mention techniques which are helpful when fighting stress. The second, practical, part contains a small research made to get known which situations adolescents consider as stressful, how they cope with them and where they search for support. This research has been put into practice in two grammar schools and in one lower grade of high school (especially gymnasium). For the practical part I used questionnaires.
Klíčová slova:
adolescence; coping; stres; zátěžové situace; adolescence; coping; stress; stressful situations Citace: ŠVEJDOVÁ, Michaela. Techniky zvládání zátěžových situací adolescentů. České Budějovice, 2012. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/24509