Název:
Úloha metodika prevence v souvislosti se sociálně patologickými jevy na základních školách
Překlad názvu:
Role of prevention methodist related to social-pathological phenomena at elementary schools.
Autoři:
KECLÍKOVÁ, Martina Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá různými pohledy na primární prevenci projevů rizikového chování v prostředí základních škol. V popředí zájmu práce je pak úloha samotného školního metodika prevence. Cílem je shromáždit a porovnat různé pohledy na prevenci rizikového chování a úlohu metodika prevence na základních školách. Teoretická část charakterizuje sociální patologii, sociální deviaci a sociální normu. Vymezuje pojem rizikové chování a popisuje vybrané projevy rizikového chování, které se ve školním prostředí vyskytují nejčastěji. Zaměřuje se na prevenci rizikového chování a charakteristiku základních škol v České republice. Praktická část obsahuje výsledky výzkumu, který byl proveden na třech základních školách v Jihočeském kraji. Prostřednictvím metody dotazníku a osobních rozhovorů mapuje pohledy žáků osmých a devátých tříd, rodičů, ředitelů a samotných metodiků prevence na primární prevenci a působení metodika prevence v souvislosti s projevy rizikového chování na vybraných základních školách.The bachelor?s thesis is focused on different standpoints of primary prevention of risk behavior at elementary school environment. At the thesis forefront stands a role of school prevention methodist. The target the thesis is collection and comparison of various points of view related to prevention of risk behavior and a role of elementary school prevention methodist. The theoretical part describes a social pathology, a social deviance and a social norm. It defines term ?risk behavior? and describes the selected risk behaviour (school the most common ones) that occur within the school environment often. Then it directes on prevention of this risk behavior and basic characterization of elementary schools in the Czech Republic. The practical part contains the results of survey conducted at three elementary schools in South Bohemian Region. Through the questionnares and interviews it maps the standpoints of 8th to 9th grade the pupils, parents, teachers, principals and prevention methodists themselves related to primary prevention and prevention methodist activity accompanied by indications of risk behavior at selected elementary schools.
Klíčová slova:
prevence; rizikové chování; sociální deviace; sociální norma; Sociálně patologické jevy; základní školy.; školní metodik prevence; elementary schools.; prevention; risk behavior; school prevention methodist; social deviance; social norm; Social-pathological phenomena Citace: KECLÍKOVÁ, Martina. Úloha metodika prevence v souvislosti se sociálně patologickými jevy na základních školách. České Budějovice, 2012. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/19993