Název:
Používání subjuntivu/indikativu po operátorech pravděpodobnostní modality (quizás v iniciální pozici) v evropské španělštině.
Překlad názvu:
Use of subjunctive/indicative with probability operators (quizás in inicial position) in European Spanish.
Autoři:
PAPEŽOVÁ, Michaela Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se za pomoci statistické analýzy zabývá užitím indikativu/subjuntivu po operátorech pravděpodobnostní modality quizá, quizás a tal vez v iniciálním postavení ve větě. Z geografického hlediska jsou zkoumány vzorky z evropské španělštiny. V teoretické části je podrobně rozebrána problematika, na kterou navazuje výzkumná část s výsledky uvedenými v grafech. K výzkumu posloužila databáze CREA Královské Španělské Akademie.This Bachelor thesis concerns the use of indicative and subjunctive after operators of probablity modality quizá, quizás and tal vez in the initial position in a sentence using statistical analysis. Geographically, we inspect samples from European Spanish. We investigate the theory in detail then continue in the research section with results in the form of graphs. Research have been conducted using CREA Spanish Royal Academy´s database.
Klíčová slova:
indikativ; modalita; quizá; quizás; subjuntiv; tal vez; indicative; mode; quizá; quizás; subjunctive; tal vez Citace: PAPEŽOVÁ, Michaela. Používání subjuntivu/indikativu po operátorech pravděpodobnostní modality (quizás v iniciální pozici) v evropské španělštině.. České Budějovice, 2012. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Filozofická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/25090