Název:
Komparace učebnic marketingu pro střední školy
Překlad názvu:
Comparing of marketing school-books for high schools
Autoři:
TLAČILOVÁ, Jana Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Většina žáků, učitelů, rodičů i odborníků si nedokáže vzdělávací proces představit bez učebnic, a to i v současnosti, kdy je společnost velmi ovlivněna rozvojem elektronických médií. Cílem této práce je analýza a komparace dvou různých učebnic marketingu pro střední školy. Práce je rozdělena do dvou částí a dále členěna do kapitol, které se uvedené problematice věnují od teoretické úvahy až po praktické aplikování kritérií na konkrétní učebnice. Teoretická část práce se zabývá definicí učebnice, její funkcí, strukturními prvky, kritérii výběru učebnice, dále pak učením z textu a není opomenuta ani vázanost obsahu učebnic na rámcové vzdělávací programy. Praktická část je věnována výzkumu a metodám hodnocení učebnic. Vybrané metody jsou aplikovány na dvě různé učebnice marketingu používané na středních školách a výsledky hodnocení jsou porovnány. Tato práce se tedy soustředí na analýzu vlastností učebnic metodou komparativní.The majority of students, teachers, parents and also specialist cannot imagine the educational process without textbooks. This is very important also nowadays when the society is very influenced by electronic media progress. The aim of this work is to analyze and compare two marketing textbooks for high schools. The work is divided into two parts and further into chapters where I deal with concrete textbooks from theoretical consideration into practical application. Theoretical part of my work is mainly about textbooks their definition, function of textbooks, structural parts, standards for choice and also text learning, interconnection of the textbooks with Framework Educational Programme is also mentioned. Practical part of my work is dedicated into research and methods of evaluating textbooks. Chosen methods are applied onto two different marketing textbooks used at high schools and the results of evaluation are compared. This work is concentrated on the analysis property of textbooks with comparative method usage.
Klíčová slova:
funkce učebnic; hodnocení učebnic; komparace učebnic.; pedagogický výzkum; Učebnice; učení z textu; výzkum učebnic; pedagogical research; text learning; Textbooks; textbooks comparison; textbooks evaluation; textbooks function; textbooks research Citace: TLAČILOVÁ, Jana. Komparace učebnic marketingu pro střední školy. České Budějovice, 2012. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/24429