Název:
Vzdělávání žáků s tělesným postižením
Překlad názvu:
Deals with education of physically handicapped students
Autoři:
Masná, Lucie ; Hadj Moussová, Zuzana (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá vzděláváním žáků s tělesným postižením a jejich integrací do běžných základních a středních škol. Teoretická část se věnuje charakteristice tělesného postižení se zaměřením na dětskou mozkovou obrnu, vzdělávání tělesně postižených - kompenzační pomůcky, individuální vzdělávací plán, asistent pedagoga, inkluzi a integraci, legislativní úpravě této oblasti a samozřejmě také financování, u kterého je zmínka i o programech podporovaných Evropskou unií. V praktické části se věnuji případové studii žáka s diagnózou "dětská mozková obrna" a jeho vzdělávání pomocí individálního vzdělávacího plánu, následně pak plnění tohoto plánu žákem. Druhá část je zaměřena na statické šetření na téma vzdělávání žáků s tělesným postižením a jejich integraci do běžných tříd základních a středních škol, popřípadě do speciálních tříd.This bachelor thesis deals with education of physically handicapped students and their integration into common elementary and secondary schools. The theoretical part is dedicated to the characteristic of physical handicap and it is focused on brain polio and the education of physically handicapped children, which include compensatory aids, individual educational plan, assistant of pedagogue, inclusion and integration and legislative adjustment of this field. It is also focused on funding, which is supplemented by programmes, which are supported by the European Union. The practical part deals with the case study of the student, who is suffered from brain polio and his education by individual educational plan, subsequently fulfilment of the plan by student. The second part is focused on statistical saving of education of students, who are physically handicapped and their integration into common classes of elementary and secondary schools or as the case may be into special class.
Klíčová slova:
dětská mozková obrna; individuální vzdělávací plán; inkluze; integrace; legislativní úprava; somatopedie; tělesné postižení; brain polio; inclusion; individual educational plan; integration; legislative adjustment; physical handicap; somatopedy
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/31680