Název:
Klamání spotřebitele v oblasti označování potravin
Překlad názvu:
Consumer misleading in the field of food labeling
Autoři:
Nezgodová, Lenka ; Boháček, Martin (vedoucí práce) ; Wimrová, Hana (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá klamáním spotřebitele v oblasti označování potravin. Cílem mé práce bylo u několika vybraných potravinových produktů posoudit, zda vzhledem k jejich označení a umístění v prodejně vybraného obchodníka nedochází ke klamání spotřebitele, a to na základě kontroly povinných údajů uváděných na daném druhu potraviny, analýzy umístění a označení výrobku ve vybraných prodejnách a dotazníkovém šetření obsahujícím otázky vztahující se k zájmu spotřebitelů o údaje uváděné na potravinách a dále k vybraným výrobkům v souvislosti s možným klamáním spotřebitele. Teoretická část práce se pak věnuje především právním předpisům v oblasti označování potravin a právním předpisům a judikátům věnujícím se klamání spotřebitele.This thesis deals with consumer misleading in the field of food labeling. The goal of the thesis was to determine specific products that may mislead consumers by their location and label in particular hypermarkets in Prague and Frýdek-Místek. Analysis of the potential misleading of the consumers has three parts -- examining of an obligatory information on the product package, checking of the location of the products in the shops, and the questionnaire. One part of the thesis deals with law (acts, judgements and other regulations) in the field of food labeling and misleading the consumer.
Klíčová slova:
klamavost; klamání spotřebitele; nekalá soutěž; nekalé obchodní praktiky; obchodní zákoník; ochrana spotřebitele; označování potravin; průměrný spotřebitel; spotřebitel; zákon o potravinových a tabákových výrobcích; average consumer; Commercial Code of Czech Republic; consumer; consumer misleading; consumer protection; Food and Tobacco Act of Czech Republic; food labeling; mislead; unfair commercial practices; unfair competition
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/31307