Název:
PROSTOROVÁ TVORBA V MŠ SE ZAMĚŘENÍM NA VYUŽÍVÁNÍ NEJROZMANITĚJŠÍCH MATERIÁLŮ.
Překlad názvu:
ARTISTIG SPATIAL CREATIONS IN KINDERGARTEN FOCUSED TO USING VARIOUS MATERIALS.
Autoři:
SUKDOLÁKOVÁ, Hana Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá prostorovou tvorbou dětí v mateřské škole s využíváním nejrozmanitějších druhů dostupných materiálů. Je zde vytvořený zásobník dvaceti výtvarných námětů a technik prací s různými materiály vhodných pro prostorovou tvorbu předškolních dětí. V teoretické části je celkem pět kapitol. V kapitolách je charakterizována dětská tvořivost a její způsoby rozvíjení pomocí materiálů, smyslové vnímání, poznávání dětí, objevování tvarů, hry s prostorem a rozvíjení prostorového myšlení dítěte. Dále základní rozdělení materiálů vhodných pro výtvarnou činnost, popis metodiky a přípravy činností pro práci s dětmi. Praktickou část tvoří zásobník dvaceti výtvarných námětů, které jsem si sama vymyslela a ověřila v praxi. Je zde uvedena charakteristika třídy a detailní popis výroby námětů. Tyto popisy upřesňují použitý materiál, postupy práce, motivační činnosti, které výtvarné práci předcházely, fotodokumentaci nebo nákresy.The thesis is concerned in the spatial formation of children in kindergarten with the use of diverse types of available materials. There is created and certified list of twenty creative ideas and techniques from a variety of materials suitable for pre-school children?s creation. The theoretical part consists of five chapters. The children?s creativity is characterized there its ways of using material?s development, sensory perception and cognition of children, shapes discovery, playing with space and methods of spatial children?s thinking development. Furthermore, the dividing of basic materials suitable for art work and the last chapter is a description of the methodology and preparation of activities for work with children. The practical part consists of twenty creative ideas list, which I invented and verified in practice. It includes the class characteristic and a detailed description of the ideas. These descriptions specify materials used, labor processes, motivational activities that preceded the work of art, drawings or photographic documentation.
Klíčová slova:
druhy materiálů; prostorová tvorba; tvořivost dětí; výtvarná činnost; creativity of children; discovering of shapes; play with space; types of materials Citace: SUKDOLÁKOVÁ, Hana. PROSTOROVÁ TVORBA V MŠ SE ZAMĚŘENÍM NA VYUŽÍVÁNÍ NEJROZMANITĚJŠÍCH MATERIÁLŮ.. České Budějovice, 2012. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/24352